Стратегії та підходи
У роботі з дітьми з порушеним слухом доцільно використовувати такі стратегії та підходи:
- садіть дитину за першу парту, щоб вона добре бачила вчителя, зону гри, інших дітей; визначте, на якій відстані можна розмовляти із учнем з погіршеним слухом;
- пропонуйте дитині заняття, які дають їй можливість користуватися залишковим слухом;
- розмовляйте з нормальною швидкістю, не підвищуючи голос і без надмірної артикуляції губами;
- не розмовляйте з учнем, стоячи до нього спиною чи навпроти джерела яскравого світла; вус а і борода можуть заважати дитині бачити рухи губ; губна помада може зробити губи виразнішими:
- використовуйте широковживані слова та речення; за потреби повторюйте і перефразуйте; їх або демонструйте дитині, що від неї вимагають;
- коли Ви хочете привернути увагу учня, звертайтесь до нього на ім'я; вчіть дитину стежити за Вашим обличчям; перед тим, як що-небудь говорити дитині, впевнюйтеся, що його увага сконцентрована на Вас;
- використовуйте візуальні і тактильні наочні посібники; демонструйте дитині бажану поведінку абю пропонуйте це робити іншим учням;
- учіться замінювати елементи живлення у слухових апаратах та інших електронних допоміжних пристроях; •заохочуйте учня з порушеним слухом говорити під час групових занять, давайте йому для цього достатньо часу. Відомі випадки, коли педагоги, навчаючи слабочуючих дітей у такий спосіб, домагаються гарних результатів - учні успішно закінчують школу. Слід зазначити, що такі виключні випадки можливі там, де велику додаткову роботу з учнем проводять удома батьки.
Конкретні поради
- Знайте стан вимови Вашої дитини.
- Звертайтесь до дитини словесною мовою і не приймайте від неї ніяких мімічних повідомлень, спонукайте її до висловлювань розмовного типу.
- Часто самі звертайтесь до дитини з питаннями, повідомленнями, спонукайте її до цього також.
- Використовуйте кожну можливість для розмови на різні теми.
- Не гнівайтесь на дитину, якщо вона невірно вимовляє слова. Доброзичливо, спокійно допоможіть їй.
- Якщо дитина не знає, як сказати те чи інше слово, підкажіть їй, змушуйте повторити вірно.
- Домагайтесь правильної вимови дитиною слів, фраз. Жодний дефект вимови не залишайте невиправленим.
- Спочатку дайте зразок правильної вимови слова. Якщо Дитина знову зробила помилку, починайте зі складу, потім підключайте його до слова, а слово - до речення.
- Підтримуйте намагання дитини до спілкування з чуючими.
- Добре знайте стан слуху Вашої дитини: а) яке вухо чує краще;б) на якій віддалі від вуха, що чує краще, дитина сприймає мову нормальної гучності без звукопідсилюючої апаратури та з індивідуальним слуховим апаратом.
- Вимагайте від дитини постійного носіння індивідуального слухового апарата.
- Слідкуйте за станом індивідуального слухового апарата та гігієною вуха.
- Тримайте постійний зв'язок з учителем слухомовної роботи.
Коментарi