Стратегії та підходи

/Files/images/kartinki_rzn/стратегії та підходи.jpg

У роботі з дітьми з порушеним слухом доцільно використовувати такі стратегії та підходи:
  • садіть дитину за першу парту, щоб вона добре бачила вчителя, зону гри, інших дітей; визначте, на якій відстані можна розмовляти із учнем з погіршеним слухом;
  • пропонуйте дитині заняття, які дають їй можливість користуватися залишковим слухом;
  • розмовляйте з нормальною швидкістю, не підвищуючи голос і без надмірної арти­куляції губами;
  • не розмовляйте з учнем, стоячи до нього спиною чи навпроти джерела яскравого світла; вус а і борода можуть заважати дитині бачити рухи губ; губна помада може зробити губи виразнішими:
  • використовуйте широковживані слова та речення; за потреби повторюйте і пере­фразуйте; їх або демонструйте дитині, що від неї вимагають;
  • коли Ви хочете привернути увагу учня, звертайтесь до нього на ім'я; вчіть дитину стежити за Вашим обличчям; перед тим, як що-небудь говорити дитині, впевнюй­теся, що його увага сконцентрована на Вас;
  • використовуйте візуальні і тактильні наочні посібники; демонструйте дитині ба­жану поведінку абю пропонуйте це робити іншим учням;
  • учіться замінювати елементи живлення у слухових апаратах та інших електрон­них допоміжних пристроях; •заохочуйте учня з порушеним слухом говорити під час групових занять, давайте йому для цього достатньо часу. Відомі випадки, коли педагоги, навчаючи слабочуючих дітей у такий спосіб, дома­гаються гарних результатів - учні успішно закінчують школу. Слід зазначити, що такі виключні випадки можливі там, де велику додаткову роботу з учнем проводять удома батьки.
/Files/images/kartinki_rzn/поради.jpg
Конкретні поради
  1. Знайте стан вимови Вашої дитини.
  2. Звертайтесь до дитини словесною мовою і не приймайте від неї ніяких мімічних повідомлень, спонукайте її до висловлювань розмовного типу.
  3. Часто самі звертайтесь до дитини з питаннями, повідомленнями, спонукайте її до цього також.
  4. Використовуйте кожну можливість для розмови на різні теми.
  5. Не гнівайтесь на дитину, якщо вона невірно вимовляє слова. Доброзичливо, спо­кійно допоможіть їй.
  6. Якщо дитина не знає, як сказати те чи інше слово, підкажіть їй, змушуйте повто­рити вірно.
  7. Домагайтесь правильної вимови дитиною слів, фраз. Жодний дефект вимови не залишайте невиправленим.
  8. Спочатку дайте зразок правильної вимови слова. Якщо Дитина знову зробила по­милку, починайте зі складу, потім підключайте його до слова, а слово - до речення.
  9. Підтримуйте намагання дитини до спілкування з чуючими.
  10. Добре знайте стан слуху Вашої дитини: а) яке вухо чує краще;б) на якій віддалі від вуха, що чує краще, дитина сприймає мову нормальної гучності без звукопідсилюючої апаратури та з індивідуальним слуховим апаратом.
  11. Вимагайте від дитини постійного носіння індивідуального слухового апарата.
  12. Слідкуйте за станом індивідуального слухового апарата та гігієною вуха.
  13. Тримайте постійний зв'язок з учителем слухомовної роботи.
Кiлькiсть переглядiв: 1348

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.