Звіт шкільної психолого-медико-педагогічної комісії
Новомиргородської спеціальної загальноосвітньої
школи – інтернату
І – ІІІ ступенів
за 2015/2016 н.р.
У Новомиргородській спеціальній загальноосвітній школі-інтернаті навчається 120 учнів, 63 з них – діти-інваліди. Протягом 2015-2016 навчального року шкільною ПМПК обстежено 36 учнів. завданням ШПМПК є визначення готовності учнів до навчання, діагностико - психологічне обстеження, профілактика, корекція та консультативна допомога всім учасникам навчально-виховного процесу. Просвітницька робота є невід'ємною частиною всього навчально-виховного процесу в школі.
Засідання шкільної ПМПК проводилось за основними напрямками відповідно до річного плану роботи.
Проведено 10 засідань (щомісяця, першого вівторка).
На засіданнях комісії розглядались питання про перевід учнів в наступні класи за віковими та індивідуальними особливостями. Також визначено рівень навчальної підготовки новоприбулих учнів. Вироблялись рекомендації для корекції знань, здібностей учнів та їх поведінки в колективі. Проведено обстеження пізнавальних можливостей учнів підготовчих, 1 класу та 1 корекційного класу з метою визначення напрямків корекційної роботи з даною категорією дітей.
Діагностична робота з дітьми включала вивчення особистості учня та виявлялись фактори, що спричиняли деструктивну поведінку. Обстежуючи дітей, перевіряли рівень порушення пізнавальних процесів, навчуваність дитини (визначається рівень сформованості елементів навчальної діяльності, наявність у дитини внутрішнього плану дій), особливості навчальної мотивації дитини, рівня її домагань, інтересів. Велика увага приділялась пошуку шляхів, які допомогли б перебороти учневі труднощі в навчанні та поведінці. З цією метою проведено 2 конференції.
Консультативна робота була направлена на допомогу педагогам при проведенні корекційної роботи з учнями. 41 консультацію було надано батькам, класним керівникам та вихователям з питань організації, вибору засобів і форм впливу на розвиток дітей. Також зверталась увага на взаємні стосунки між учнями, вчителями і вихователями.
Батькам 3-х учнів надано консультації з питань виховання дітей з комплексними вадами.
Психолого-педагогічна і медична просвіта (з учителями і вихователями підготовчих, перших і корекційного класів, педпрацівниками)
- Конференція : « Допомагаємо вчитися проблемним учням» (07.09.2016р.)
- Семінар: «Особливості навчання дітей з особливими потребами. Навчання дітей з розладами зору» (06.10 2016 р.)
- Семінар: «Особливості навчання дітей з особливими потребами. Навчання дітей з розладами слуху» (09.11.2016р.)
Документація ШПМПК
1. План роботи шкільної ПМПК на навчальний рік, затверджений директором школи та завідувачем обласної психолого-медико-педагогічної консультації.
2. Графік роботи ШПМПК.
3. План роботи, який складається з наступних розділів:
- Діагностична робота (виявлення та обстеження дітей);
- Консультативна робота;
- Індивідуально-корекційна робота членів комісії;
- Психолого-педагогічна і медична просвіта (з учителями і вихователями підготовчих, перших і корекційного класів, педпрацівниками);
- Методична робота;
- Робота з батьками.
4. Книга протоколів ШПМПК.
5. Журнал обліку дітей, обстежених ШПМПК.
6. Журнал обліку консультацій.
7. Дидактичний матеріал та методики, що використовуються для діагностичного обстеження дітей (рекомендовані обласною ПМПК).
Коментарi