Звіт шкільної психолого-медико-педагогічної комісії Піщанобрідської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІ ступенів за 2015/2016 навчальний рік

Засідання шкільної ПМПК проходять відповідно графіку затвердженого директором школи-інтернату та погодженим з завідуючим обласної ПМПК.

ГРАФІК ЗАСІДАНЬ ШКІЛЬНОЇ ПМПК на 2016/17 н.р.
№ п/п Назва місяця Дата проведення засідань шкільної ПМПК
1 Вересень 05.09.16, 22.09.16
2 Жовтень 06.10.16
3 Листопад 10.11.16.
4 Грудень 08.12.16 , 19.12.16.
5 Січень 19.01.17.
6 Лютий 16.02.17.
7 Березень 16.03.17.
8 Квітень 20.04.17.
9 Травень 11.05.17 , 18 .05.17

Психолого-медико-педагогічна служба в системі освіти є складовою державної системи загального розвитку охорони психічного здоров’я дітей і діє з метою виявлення особливостей їх індивідуального розвитку, визначення адекватних умов навчання, виховання, корекції, реабілітації, працевлаштування.

Шкільна психолого-медико-педагогічна комісія в закладі працює в такому складі:

1 Голова комісії, заступник директора з НР Козак Олена Миколаївна – організовує та координує проведення засідань шкільної ПМПК

2 Секретар комісії, вчитель-логопед Домашова Валентина Федорівна – проводить обстеження дітей та веде записи в журналі обстежень.

3 Психолог комісії, практичний психолог Деркач Валентина Вікторівна – проводить обстеження дітей та спостерігає за проявами в поведінці, психоемоційним станом дитини під час обстеження.

4 Медична сестра , Пуля Тетяна Іванівна – стежить за загальним станом обстежуваних дітей.

5 Дефектолог-консультант , вчитель - дефектолог Поливода Ольга Миколаївна – надає консультації щодо навчально-виховної та корекційно-відновлювальної роботи з дітьми, що потребують спеціальної корекції.

Спеціальна допоміжна школа працює в напрямку адаптації дитини в суспільстві для того, щоб вона знайшла своє місце в житті та почувалась впевнено та комфортно.

З цією метою система корекційної роботи підпорядкована основній вимозі корекції - послаблення дефектів розвитку дитини з особливими освітніми потребами.

В основу корекційно–відновлювальної роботи педагогічний колектив школи-інтернату вкладає ідею розвитку збережених функцій, включаючи заходи медичного, фізичного, психологічного та соціального впливу на особистість учня.

Шкільна ПМПК спільно з методичними об’єднаннями вчителів школи працює над впровадженням в систему навчання різноманітних інноваційних методів та прийомів роботи з розумово відсталими учнями.

Завдання шкільної ПМПК

– виявити рівень розвитку дитини, рівень збережених функцій розумових здібностей.

ПМПК в школі-інтернаті діє з метою виявлення особливостей дітей, їх індивідуального розвитку, визначення відповідних умов навчання, виховання , корекції.

Основним завданням комісії є:

обговорення рівня психічного розвитку дитини, шкільних знань і пізнавальних можливостей учнів перших, початкових класів на початок навчального року та послідуючий процес спостереження за дітьми протягом всього навчального року.

Особливо детально вивчаються учні, які слабо засвоюють навчальну програму та учні, що навчаються за програмою для дітей з помірною розумовою відсталістю.

Діючі члени комісії ознайомлюються з характеристиками їх пізнавальної діяльності, знаннями з основних навчальних дисциплін.

Протягом 2015/16 навчального року шкільною ПМПК було обстежено 95 учнів школи на 14 засіданнях за експрес-методикою вивчення розумового розвитку дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку, та за спеціально розробленими ( за програмою допоміжної школи ) навчальними завданнями.

104 учня було обстежено на контрольному діагностичному засіданні членами обласної ПМПК в співпраці з членами ПМПК Піщанобрідської ЗС школи-інтернату І – ІІ ст. В ході психолого-педагогічного вивчення учнів школи було виявлено 2 учні , яких рекомендовано вивести з навчального закладу у заклади іншого типу навчання та 4 учні, яким рекомендовано повторний діагностичний огляд.

За учнями 1 класу ведеться спостереження протягом усього навчального року. На початку навчального року діагностичний огляд проводиться за експрес-методикою вивчення розумового розвитку дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку. В кінці першого семестру учні 1 класу перевіряються ( за навчальними завданнями відповідно програми ) з математики, української мови, засвоєння навичок письма, розвиток зв’язного мовлення. Результати обстеження протоколюються в журналі протоколів засідання шкільної ПМПК, та виносяться на обговорення педагогічною радою школи про якість засвоєння програмового матеріалу учнями. В кінці навчального року учні обстежуються повторно.

Відповідно до результатів обстеження надаються рекомендації щодо навчально-виховної та корекційно-відновлювальної роботи з дітьми ООП для найбільш оптимального впливу на розумовий розвиток ( розширення кола знань і уявлень про довкілля, розвиток пізнавальної активності, мислительних процесів, формування продуктивних способів запам’ятовування, розвиток довільної уваги) та на розвиток мовлення ( фонетико-фонематичної системи, словника, удосконалення граматичних навичок, зв’язного мовлення).

Виходячи зі ступеня порушення мовленнєвого розвитку, корекційно-відновлююча допомога учням логопатам була спрямована на виправлення та послаблення мовних недоліків (подолання вад звуковимови, розвитку фонематичного аналізу і синтезу , усунення проявів та недоліків писемного мовлення) .Надавалась корекційна логопедична допомога учням молодшої та середньої ланки : 1кл – 7 учнів, 2 кл – 6 учнів, 3кл – 5 учнів, 4кл – 4 учнів, 5 кл – 5 учнів, 6кл – 4 учні 7кл - 2 учні .Індивідуальна корекційна робота по виправленню вад звуковимови ( постановка і автоматизація звуків) учням 1- 4 класів. З вихователями та вчителями молодшої і середньої ланки навчання в школі-інтернаті проводились консультації вчителем-логопедом на тему: «Визначення рівня розвитку сенсорного сприймання», «Уроки пальчикової гімнастики», «Подолання дисграфії в учнів 3-7 класів» . «Формування каліграфічних навичок у першокласників», «Як допомогти дитині навчатися?», «Написання психолого-педагогічної характеристики на учнів з ООП», «Розвиток орієнтації у просторі», « Комплексне навчання логоритмічних вправ (загальна корекція мовного апарату дитини)»

Важливим у роботі з дітьми ОПП є забезпечення охоронного режиму педагогічного процесу, щоб уникнути перевантажень нервової системи дитини.

Протягом року з батьками учнів школи проводились консультації на тему :
  • «Чи готова ваша дитина до навчання в школі»
  • «Пам’ятка для батьків»
  • «Особливості розвитку дитини з ООП»
  • «Ваша дитина в спеціальному закладі»
  • «Кодекс справжніх батьків»
  • «Попередження порушення взаємин між батьками та їх дітьми».

Робота з батьками проводилась у формі індивідуальних бесід та консультацій переважно про ефективність спеціального навчання, враховуючи критерії індивідуальних можливостей дітей та психологічного стану дитини в середовищі масової школи.

Збільшується кількість дітей з девіантною поведінкою ( 23 уч.)

З такими дітьми проводить психолого-корекційну роботу психолог школи. Встановлюються причини такої поведінки, відповідно до них і підбираються види роботи психологічного впливу.

В школі-інтернаті проводиться ряд корекцйно-розвивальних та профілактичних занять за програмами :
  • «Я і школа, крок на зустріч»
  • «Світ емоцій»
  • «Корекція агресивності і тривожності»
  • «Труднощі спілкування та навчання»
  • «Деструктивні прояви в підлітковому віці».

Крім того проводиться консультативна, діагностична, профілактична та профорієнтаційна робота з учнями школи. Надаються рекомендації вчителям та вихователям по роботі з важко виховуваними учнями.

Ці психолого-корекційні заняття дають змогу поліпшити психоемоційний стан дітей, міжособистісні стосунки в шкільному колективі, як серед однолітків так і в спілкуванні з дорослими.

З метою психолого-педагогічної і медичної просвіти з учителями початкових класів та вихователями проводились семінари на тему:
  • «Критерії готовності розумово відсталих дітей до шкільного навчання»
  • «Арт-терапія в роботі з розумово відсталими дітьми»
  • «Профілактика емоційного вигоряння»
  • «Інформаційно-комунікаційні технології в корекційно-педагогічному процесі»
  • «Корекційна робота в школі, педагогічний аспект».
Виступи на М/О на тему :
  • «Індивідуальний та диференційований підхід в корекційній роботі допоміжних класів»
  • «Особливості психомоторики молодших школярів з ООП»
  • «Диференційований підхід до дитини з вадами мовлення»
  • семінар – тренінг для педагогів «Дезадаптація дітей в умовах школи»
  • «Ефективний виховний вплив на учнів у кризових ситуаціях»
  • «Запобігання та корекція негативних емоційних станів».

Навчальний заклад веде тісну співпрацю зі службою у справах дітей РДА та прокурорською службою з приводу надання правової допомоги з питань соціального захисту учнів навчального закладу.

Дирекцією школи забезпечується просвітницька робота педагогів закладу шляхом передплати освітніх видань «Освіта України», «Директор школи», «Завуч», «Практика управління закладом освіти», «Дефектологія», «Виховна робота в школі», «Інформаційний збірник наказів МОН України», «Освітянське слово», «Дефектолог», «Пожежна безпека»

Тематика спецсемінарів з питань вивчення особливостей розумового розвитку дітей з особливими освітніми потребами
№ п/п Тема спецсемінару. Дата проведення. Відповідальний
1. «Діти з особливими освітніми потребами (ООП)» Жовтень Вчитель логопед
2. «Інформаційно- комунікаційні технології в корекційно- педагогічному процесі» Січень Вчитель логопед
3. Психолого-педагогічне вивчення знань умінь і навичок учнів допоміжної школи. Квітень - травень Шкільна ПМПК
Кiлькiсть переглядiв: 858

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.