Звіт Рівнянської

шкільної психолого-медико-педагогічної комісії

за 2015/2016 навчальний рік

Діагностична робота

Рівнянська шкільна психолого-медико-педагогічна комісія діє за основними напрямками: соціальне оточення, діагностичний, корекційно-рекомендаційний, корекційно-відновлювальний, організаційно-методичний, просвітницький.

Діагностична робота шкільної комісії направлена на медичне, психологічне, діагностичне, логопедичне обстеження учнів після попереднього соціального обстеження по збору загальних відомостей про дитину та її сім'ю, родину.

Під час діагностичного обстеження вивчається загальний розвиток дитини, соціальна і побутова орієнтація та комунікативні навички, розвиток емоційної і пізнавальної сфери.

При логопедичному обстеженні вивчається будова та рухомість артикуляційного апарату дитини, словниковий запас та граматична сторона мовлення, стан фонематичних процесів. Дітям з мовленнєвими порушеннями рекомендується навчання в логопедичному кабінеті.

Документація ведеться згідно вимог:
  1. План роботи шкільної комісії на 2015/2016 навчальний рік, затверджений директором школи та завідуючим обласною ПМПК.
  2. Графік роботи ШПМПК.
  3. План роботи (помісячно).
  4. Книга протоколів ШПМПК.
  5. Журнал обліку дітей, обстежених ШПМПК.
  6. Журнал обліку консультацій.
  7. Дидактичний матеріал та методики, що використовуються для діагностичного обстеження дітей (рекомендовані обласною ПМПК).

В школі навчається 117 учні, з них 10 - діти-інваліди, 6 – сироти, 6 – позбавлені батьківського піклування. Всі учні мають витяг з протоколу обласної психолого-медико-педагогічної консультації з рекомендаціями щодо навчання в спеціальній загальноосвітній школі для розумово відсталих дітей.

У 2015/2016 н.р. відбулося 22 засідання ШПМПК, на яких проводилось психолого-педагогічне вивчення 163 учнів на виявлення особливостей індивідуального розвитку, засвоєння програмового матеріалу учнями «П» - 5 класів на кінець І семестру і кінець навчального року, визначення адекватних умов навчання, виховання, корекції, реабілітації, працевлаштування.

Діяльність ШПМПК була спрямована на вивчення особливостей психофізичного розвитку кожної дитини, забезпечення правильної організації індивідуальної, корекційно-виховної роботи, соціальної адаптації учнів.

Особлива увага зверталась на дітей з неадекватною поведінкою, з порушенням емоційно-вольової сфери. Для цих категорій дітей підготовлені рекомендації щодо організації психолого-педагогічної корекції з урахуванням особливостей їхнього розвитку. В обласній психіатричній лікарні за рекомендацією комісії та дирекції школи пролікувалось 5 учнів.

Протягом року особлива увага зверталася на учнів з високим потенціалом навчання. В результаті проведеної якісної корекційно-розвиткової роботи 14 дітей переведено до іншого типу навчально-виховних закладів системи освіти за згодою батьків.

Консультативна робота

Члени ШПМПК постійно проводять консультативну роботу серед педагогічного колективу та батьків. На засіданнях педрад, спецсемінарів, засіданнях МО, знайомляться з психологічними особливостями розвитку дітей, надають допомогу у роботі з проблемними дітьми, проводять інформування за підсумками діагностики, надають психолого-педагогічні рекомендації. Члени комісії ознайомлюють педколектив з результатами вивчення навчальних досягнень учнів за І семестр та на кінець навчального року, надають консультації і рекомендації по направленню дітей з високим потенціалом навчання на переобстеження спеціалістами обласної ПМПК з метою зміни діагнозу.

Ведеться журнал обліку консультацій батькам, вчителям, медпрацівникам, жителям с. Рівного, діти яких не опановують програму ЗОШ, з питань статусу даної школи, навчання, виховання, соціальної адаптації та інтеграції у суспільство дітей з відхиленням в психічному розвитку. Всього проведено 138 консультацій.

Члени шкільної ПМПК обстежили підготовчі групи дитячих садків № 1, 2 с. Рівного. Після обстеження діти, які потребують логопедичної, корекційної допомоги одержують її в нашому навчальному закладі.

Вчителі і батьки учнів місцевих шкіл №7, 5, 2 та навколишніх сіл району постійно звертаються до членів шкільної ПМПК і отримують кваліфіковані консультації на базі логопедичного пункту, кабінету ЛФК та ритміки, соціально-побутового орієнтування, практичного психолога та соціального педагога.

Індивідуально-корекційна робота з дітьми

Члени комісії разом з дирекцією школи проводять наради з питань планування корекційної роботи з дітьми, які потребують підвищеної педагогічної уваги. Всі вчителі школи ведуть картки індивідуально-корекційної роботи з дітьми по подоланню різних аномалій. Працюють над:

  • - розвитком і корекцією всіх психофізичних процесів;
  • - розвитком дрібної моторики;
  • - корекцією пізнавальної діяльності;
  • - неадекватною поведінкою учнів та з дітьми, що мають прояви агресії;
  • - подоланням мовленнєвих вад та розвитком і корекцією лексичної, фонетичної, граматичної будови мовлення, розвитком зв’язного мовлення;
  • - виробленням самостійності у дітей з обмеженими можливостями;
  • - корекцією та профілактикою адаптації випускників;
  • - формуванням просторового орієнтування;
  • - соціально-побутове орієнтування; розвиток комунікативної діяльності і творчості.

Питання індивідуально-корекційної роботи вивчалось на методичних об’єднаннях: «Корекція розвитку пізнавальної та емоційно-вольової сфери дітей з особливими потребами». Проведено круглий стіл «Нові підходи до корекційної роботи з дітьми з помірною розумовою відсталістю та з дітьми логопатами».

Процес індивідуально-корекційної, розвиткової роботи в школі спрямований на корекцію порушень психофізичних вад дітей, створення передумов для успішного засвоєння навчальних програм, всебічного розвитку учнів та переведення дітей до загальноосвітніх навчальних закладів.

Плануючи корекційну роботу кожен педагог враховує індивідуальні особливості дитини, структуру дефекту, паталогічні зміни в дітей і відповідно проводиться індивідуальний та диференційований підхід до кожної дитини зокрема.

Робота з батьками дітей

Членами комісії надаються поради, індивідуальні консультації батькам у вихованні і навчанні дитини з особливими освітніми потребами. По-можливості, відвідуються сім’ї дома, організовуються зустрічі у школі “За круглим столом”, де вирішуються різні проблеми, проводяться лекторії, батьківські збори, психолого-педагогічні консиліуми та семінари, тренінги, поради, диспути. Особлива увага звертається на роль сім’ї і школи в соціальній адаптації випускників. Постійно проводиться роз’яснювальна та консультативна робота з батьками села і району відповідно до статусу спеціальної ЗОШ-інтернату.

Аналіз кількості дітей з порушенням психофізичного розвитку

Порівняно з минулими роками, діти прибувають до школи більш складніші. В останній час помітно збільшилося число дітей, які поступають у школу із загальною слабкістю, порушеннями моторики, емоційно-вольової сфери. Понижений інтелект і особливості емоційно-вольової сфери дітей з психофізичними вадами та мовленнєвими дефектами не дозволяють їм на належному рівні опановувати програму допоміжної школи.

У дітей особливо порушений фонематичний слух і фонетико-фонематичний аналіз, всі основні психічні процеси: пам’ять, увага, мислення, спостережливість, мілка моторика. Потребує постійного розвитку і корекції лексична, граматична, фонематична сторони мовлення.

Порушення функції абстрактного мислення дітей з особливими потребами викликає великі труднощі в оволодінні найпростішими математичними операціями. Відсутність умінь встановлювати адекватні причинно-наслідкові зв’язки між об’єктами і явищами впливає на засвоєння предметів гуманітарного циклу. В школі навчається 4 учні дислексики, 28 дисграфіків, 27 акалкуліків.

Психолого-педагогічна і медична просвіта, зв’язки з громадськістю, батьківськими асоціаціями і психологічною службою.

Відповідно плану роботи ШПМПК протягом року проводилась психолого-педагогічна і медична просвіта:

  • - консиліум «Педагогічна підтримка і супровід учнів 5 класу в умовах адаптації до предметного навчання»;
  • - науково-практичні конференції «Обговорення напрямків роботи з проблемною дитиною;
  • - «Профорієнтаційна направленість учнів 10 класу»;
  • - тиждень початкових класів;
  • - науково-практичний семінар «Корекційна педагогіка як наука про виховання особистості при порушеннях процесів розвитку і соціалізації».

В школі постійно діє семінар з спеціальної психології і олігофренопедагогіки. В цьому році вивчалася тема: «Діагностичні методи психолого-педагогічного вивчення дитини».

Дирекція школи, члени ШПМПК разом з педколективом працюють у тісній співдружності з правоохоронними органами, з сільською Радою, з службою в справах сім’ї і молоді, з службою в справах неповнолітніх, з районним психіатром та місцевою медичною службою.

Тримається постійний зв’язок з районним логопедом, педколективами загальноосвітніх шкіл, з батьками, з метою виявлення дітей, які мають порушення психофізичного розвитку для направлення їх на обстеження спеціалістами обласної ПМПК. В школі проведено День відкритих дверей для батьків та вчителів району.

ШПМПК має експрес-методику для вивчення розумового розвитку дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку, рекомендовані Центральною ПМПК.

Спеціалісти обласної ПМПК постійно рекомендують і забезпечують ШПМПК новітніми методиками, технологіями.

Перелік заходів роботи Рівнянської ШПМПК

(відповідно до річного плану на 2015/2016 н.р.)

  1. Семінар-практикум «Складання характеристики учня спеціальної школи» (08.09.15)
  2. Консиліум «Загальний недорозвиток мовлення. Формування зв’язного мовлення у дітей із ЗНМ» (25.10.15)
  3. Засідання МО за темою: «Корекція розвитку пізнавальної та емоційно-вольової сфери дітей з особливими потребами» (27.10.15)
  4. Круглий стіл «Педагогічна типологія розумово відсталих дітей» (17.11.15)
  5. Консиліум «Підсумки адаптації учнів 5 класу до навчання в середній ланці» (20.12.15)
  6. Батьківські збори «Вплив сім’ї на формування особистості» (28.12.15)
  7. Науково-практична конференція «Обговорення напрямків роботи з проблемною дитиною» (05.01.16)
  8. Заняття з пед. семінару «Завдання і принципи психолого-педагогічної діагностики аномального розвитку дитини. Обстеження розвитку дитини за амнестичними даними та його оцінка» (08.01.16)
  9. Тренінг «Я – єдиний, неповторний», «Гармонія в колективі» (21.03.16)
  10. Науково-практичний семінар «Корекційна педагогіка як наука про виховання особистості при порушеннях процесів розвитку і соціалізації» (22.03.16)
  11. Круглий стіл «Нові підходи до корекційної роботи з дітьми з помірною розумовою відсталістю та з дітьми логопатами» (25.03.16)
  12. Науково-практична конференція «Профорієнтаційна направленість випускників. Обговорення напрямків трудовлаштування дітей-сиріт» (17.05.16)
  13. Круглий стіл «Позакласна робота та її місце в корекційно-розвивальній, відновлюваній роботі» (18.05.16)
Кiлькiсть переглядiв: 704

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.