Лекція-роз'яснення на тему:

Організація індивідуальної та інклюзивної форм навчання


Індивідуальне навчання в системі загальної середньої освіти - це одна із форм організації навчально-виховного процесу. Воно впроваджується для забезпечення права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти з урахуванням індивідуальних здібностей та обдарувань, стану здоров'я, демографічної ситуації, організації їх навчання.

Індивідуальне навчання організовується відповідно до Закону України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх закладах», затвердженого наказом Міністерства освіти України, 20.12.2002року № 732 та відповідно до Наказу Кабінету Міністрів України № 797 від 15.10.2004 року про «Внесення змін до Положення про індивідуальне навчання у загальноосвітніх закладах», наказу Міністерства освіти і науки від 19.05.2008 №432 «Про внесення змін до Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах»

Право на індивідуальне навчання мають такі учні:
  • які за станом здоров'я не можуть відвідувати навчальний заклад;
  • яким необхідно пройти лікування у лікувальному закладі більше одного місяця;
  • які мають високий навчальний потенціал і можуть прискорено закінчити школу;
  • які проживають у селах і селищах (коли кількість учнів у класі становить менше 5 осіб);
  • які не встигають протягом двох років навчання у школі I ступеня;
  • які потребують корекції фізичного та (або) розумового (психічного) розвитку (у разі, якщо батьки або особи, які їх замінюють, відмовляються направляти дитину до відповідної спеціальної загальноосвітньої школи (школи-інтернату).

Індивідуальне навчання за рекомендаціями психолого-медико-педагогічної консультації:

  1. Відповідно до Положення «Про індивідуальне навчання у загальноосвітніх закладах», кожна дитина, якій надається індивідуальне навчання, має бути обстежена психолого-медико-педагогічною консультацією.
  2. Директори шкіл мають подати список дітей, які потребують обстеження та переобстеження дітей районною психолого-медико-педагогічною консультацією.
  3. На обстеження діти приходять у супроводі батьків, або осіб, що їх замінюють, при собі мають вище зазначений пакет документів.
  4. Після обстеження батьки, або особи, що їх замінюють, отримують витяг психолого-медико-педагогічної консультації з вказанням діагнозу та рекомендаціями щодо програми навчання.
  5. Переобстеження дітей здійснюється відповідно поданої заявки та графіку психолого-медико-педагогічної консультації.

За наявності пакету документів для організації індивідуального навчання, педагогічна рада вирішує питання про надання індивідуального навчання учням, яке затверджується наказом відділу освіти. Після цього видається наказ по закладу «Про організацію індивідуального навчання». Копія цього наказу передається у районну ПМПК і бухгалтерію відділу освіти.

Після цього наказом по школі призначається вчитель чи кілька вчителів для індивідуального навчання. Кількість годин для організації індивідуального навчання визначається наказом директора та затверджується відділом освіти відповідно до кількості предметів інваріантної частини навчального плану і становить:

1-4-ті кл. - 10 год. на тиждень на кожного учня,

5-9-ті кл. - 14 год. на тиждень на кожного учня,

10-12-ті кл. - 16 год. на тиждень на кожного учня.

Кожен учень, який навчається індивідуально, заноситься у списки учнів класу, до якого він прикріплений. Учитель дає відомості про свого учня класному керівнику, який записує одержані відомості у класному журналі у відповідній графі. У шкільний журнал виставляються бали тільки за семестр та річні, а також робиться запис рішення педагогічної ради про переведення учня до наступного класу.

У закладі оформляється особова справу на учня індивідуальної форми навчання, у ній записуються дані про учня, річні бали, копія свідоцтва про народження. Після закінчення учнем 1 -го, 4-го класів у особовій справі пишеться коротка характеристика на учня. Ведення особових справ контролюється адміністрацією закладу.

З другого класу учень веде щоденник, у який записуються домашні завдання. У ньому повинно фіксуватись оцінювання дитини, наявні підписи батьків у кінці тижня.

Вчитель, призначений для навчання учня, складає розклад уроків, який погоджується і затверджується адміністрацією закладу. Потім він доводиться до відома учнів та батьків письмово («ознайомлений», підпис). Один примірник цього документа зберігається у адміністрації закладу для перевірки роботи учителя, другий - у відділі освіти (ПМПК).

Індивідуальні плани учитель складає відповідно до навчальної програми учня. Складений план перевіряє і затверджує адміністрація закладу.

Велику увагу потрібно звернути на ведення класного журналу, який є документом для оплати праці вчителя, що здійснює індивідуальне навчання. Навчальні досягнення учня, який навчається індивідуально, заносяться до окремого журналу. Дата проведення кожного уроку повинна бути записана у класному журналі.

Журнали індивідуального навчання оформляються згідно Інструкції щодо заповнення Класного журналу для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України 08 квітня 2015 року № 412 зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27 квітня 2015 р. за № 472/26917, інструкція з ведення класного журналу учнів 5-11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів затвердженої наказом МОН від 03.06.2008 № 496.

Контроль та відповідальність за веденням шкільної документації індивідуальної, інклюзивної форм навчання несе адміністрація навчального закладу.

Кiлькiсть переглядiв: 425

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.