Звіт Новомиргородської районної психолого-медико-педагогічної консультації за 2015/2015 навчальний рік

Фахівці Новомиргородської районної ПМПК постійно надають консультативно-методичну допомогу батькам (особам, що їх замінюють), педагогічним працівникам, керівникам навчальних закладів з питань виховання, навчання і лікування дітей з відхиленнями в розвитку.

У Новомиргородському районі загальна кількість дітей віком до 18 років становить 3286 осіб, із них:

дошкільного віку - 769 осіб (23,4%);

шкільного віку - 2517 осіб (76,6%).

Новомиргородською ПМПК за 2015/2016 навчальний рік проведено 26 діагностичних засідань. Обстежено 144 дитини (із них здоровими виявилися 47 дітей), 86 дітей з порушеннями психофізичного розвитку, з них дошкільного віку 15 дітей. Вперше виявлено 63 дитини з порушеннями психофізичного розвитку, а саме:

з розумовою відсталістю 11 дітей (школярі) з них 1 дитині призначена індивідуальна форма навчання, 1 – інклюзивне навчання; 9 – отримали консультативну допомогу.

з ЗПР – 20, з них 6 дошкільного віку та 14 шкільного віку, з них 15 отримали консультативну допомогу, 2 призначена індивідуальна форма навчання; 3 – інклюзивне навчання.

з порушенням мовлення - 21, з них 7 дітей дошкільного віку та 14 дітей шкільного віку, 18 дитина отримали допомогу на логопедпункті та 3 – консультації.

труднощі розвитку з нормою інтелект – 5 дітей (школярі) в т.ч. соматична ослабленість – 2, порушення поведінки – 3, всі отримали консультативну допомогу.

У 2015/2016 навчальному році було надано 234 консультації та проведено 34 індивідуально-корекційних занять.

Проведено 2 заходи та 22 консультативно-методичних порад для батьків дітей з ПФР.

На основі Постанови Кабінету Міністрів України від 15.08.2011р. № 872 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного та інтегрованого навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» районна психолого-медико-педагогічна консультація надає консультативну та методичну допомогу керівникам та педагогам загальноосвітніх навальних закладів щодо відкриття та комплектування інклюзивних класів.

Питання щодо організації інклюзивного та індивідуального навчання слухалось на засіданні колегії відділу освіти районної державної адміністрації від 25.12.2015р. «Про стан організації навчання дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітніх навчальних закладах району», нараді директорів від 29.04.2016р. «Про забезпечення права на освіту дітям з особливими освітніми потребами в тому числі дітям з інвалідністю».

Затверджений план заходів щодо впровадження інклюзивного навчання у навчальних закладах району наказом відділу освіти від 12.09.2013 р. №311 «Про затвердження заходів впровадження інклюзивного навчання у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах району на період до 2015 року» та наказом відділу освіти від 25.01.2016 року №29 «Про затвердження Плану заходів щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітніх навчальних закладах району».

З метою підвищення професійного рівня педагогів, які навчають учнів за індивідуальною та інклюзивною формою навчання проведено 2 засідання фокус-групи вчителів, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами, з проблеми «Інноваційні підходи до забезпечення якісною освітою дітей з особливими потребами в умовах інклюзивного та індивідуального навчання». Робота фокус-групи направлена на вироблення системи педагогічного досвіду з урахуванням особливостей та потреб різних категорій дітей із порушеннями розвитку на забезпечення адекватних умов для самореалізації та розкриття дитини, як особистості.

27 листопада 2015 року на засіданні розглядалися питання: 1. Опрацювання інструктивно-методичних документів з організації навчально-виховного процесу з дітьми, що потребують корекції розвитку; 2. Методика проведення уроку у допоміжній школі;

3. Корекційна спрямованість інклюзивного та індивідуального навчання.

29 березня 2016 року на засіданні фокус-групи було опрацьовано питання: 1. Проблемно-пошукові ситуації на уроках індивідуального навчання; 2. Підготовка необхідно пакету документів на дитину, яка буде проходити психолого-педагогічне вивчення в обласній ПМПК; 3. Психолого-педагогічний супровід дітей з особливими потребами в умовах інклюзивного та індивідуального навчання.

18 грудня 2015 року проведено тренінгове заняття з практичними психологами та соціальними педагогами з проблеми «Соціально-психологічний супровід дітей з особливими потребами у навчальному середовищі».

26 квітня 2016 року проведено круглий стіл для батьків дітей з особливими освітніми потребами з теми «Особливості психологічного розвитку дітей, які мають порушення психофізичного розвитку».

18 травня 2016 року учитель-логопед провела практичне заняття для батьків дітей з порушенням мовлення.

Завідувач районної ПМПК Морозова Ю.С. прийняла участь у Всеукраїнській науково-методичній інтернет-конференції «Наукова спадщина Г. Костюка і сучасні проблеми особистісно орієнтованої освіти», яка відбулася 18-29 квітня 2016 року на базі кафедри педагогіки, психології і корекційної освіти КЗ «Кіровоградський інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського». Тема доповіді «Психолого-педагогічний супровід дітей з особливими потребами у загальноосвітніх навчальних закладах». Матеріали доповіді опубліковані у збірнику матеріалів конференції, учасник отримав сертифікат.

Кiлькiсть переглядiв: 402

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.