Звіт Олександрійської

районної психолого-медико-педагогічної консультації

за 2015/2016 навчальний рік

Статус Олександрійської районної психолого – медико – педагогічної консультації

Олександрійська районна психолого-медико-педагогічна консультація створена у січні 2007 року, є структурним підрозділом відділу освіти Олександрійської районної державної адміністрації.

Адреса: м. Олександрія, вул.6 грудня, 25, тел. 7-37-51,,е-mail: inbox6@olex.kr-admin.gov.ua.

Мережа районної ПМПК

№ п/п Назва району (міста) Загальна кількість дітей віком до 18 років Наявність ПМПК Кількість консультантів ПМПК
1 2 3 4 5
1 Олександрійський 4970 є 4 (за погодженням)
Загальна характеристика діяльності за основними напрямками роботи відповідно до річного плану

У своїй роботі Олександрійська районна ПМПК керується Конституцією України, Конвенцією ООН про права дитини, законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Положенням про центральну та республіканську (Автономна республіка Крим) обласні, Київську та Севастопольські міські, районні (міські) психолого-медико-педагогічні консультації, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки від 07 липня 2004 року № 569/38, наказом відділу освіти від 15 січня 2007 року № 5, «Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» від 18.05.12 № 1/9-384, Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого наказом МОН України від 112. 01. 2016 № 8, та власним Положенням.

Діяльність РПМПК спрямовано на вирішення таких завдань:

  • - своєчасне виявлення, облік, діагностичне обстеження дітей віком до 18 років;
  • - надання індивідуальної корекційної допомоги та добір відповідних програм навчання;
  • - консультативно-методична допомога батькам, педагогам, медичним працівникам;
  • - направлення дітей із складними вадами на обстеження обласною ПМПК для встановлення остаточного діагнозу і визначення адекватних умов навчання, виховання, лікування, соціальної адаптації;
  • - просвітницька діяльність серед населення в цілях профілактики виникнення порушень у психічному розвитку дітей, труднощів у навчанні та формуванні особистості.

Також районна ПМПК веде облік дітей з вадами у психофізичному розвитку, які проживають на території району.

Спеціалісти РПМПК тісно співпрацюють з методистами відділу освіти, спеціалістами районної лікарні, адміністраціями ЗНЗ та ДНЗ, психологами.

Відповідно до плану роботи на 2015-2016 н.р. РПМПК виконано всі заплановані заходи (експертно-діагностичні, організаційно- методичні, корекційно-розвивальні).

У Олександрійському районі, за статистичними даними проживає 4970чоловік дитячого населення віком від 0 до 18 років, з них:
  • - дошкільного віку - 2005 чоловік;
  • - шкільного віку - 2950чоловік;
  • - дітей з інвалідністю - 100 чоловік.

Олександрійською районною ПМПК у 2015-2016 навчальному році було проведено 4 стаціонарних засідань.

На діагностичних засіданнях було обстежено46 дітейрайону та надано консультацію батькам та педагогам щодо оформлення документації для психолого-педагогічного вивчення дітей.

За структурою первинного дефекту найбільше переважають діти з порушенням інтелекту і затримкою психічного розвитку, далі –діти з порушеннями опорно-рухового апарату , зору і слуху.

Консультативна робота.

Спеціалісти районної ПМПК постійно надають консультації та рекомендації педагогічним працівникам та батькам, що виховують дітей з особливими освітніми потребами. Найчастіше звертаються за консультацією з питань порушень інтелектуального розвитку, неадекватної поведінки дітей, навчання дітей на індивідуальній та інклюзивній формі навчання. Всього таких консультацій в 2015-2016 навчальному році було надано - 46 .

З метою надання інформації про специфіку роботи районної ПМПК та пропаганди дефектологічних знань, спеціалістами консультації були проведені наступні заходи:

  • - проведені семінари для заступників з навчально-виховної роботи на тему: «Організаційно-педагогічні умови інтеграції дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітній простір» (серпень 2015р., січень 2016р.);
  • - засідання РМО психологів «Сучасні підходи до навчання дітей з особливими освітніми потребами» (вересень 2015р., березень 2016р.);
  • - семінар для вчителів, які працюють з дітьми даної категорії «Сучасні підходи до навчання дітей з особливими освітніми потребами» (серпень 2015р., січень 2016р., березень 2016р.) ;
  • -нарада директорів навчальних закладів - «Про організацію навчання дітей з особливими освітніми потребами» (05.10.2016р.);
  • - колегія відділу освіти - «Про результати обстеження учнів з особливими освітніми потребами спеціалістами обласної ПМПК» (25.05.2016 р.);
  • - колегія відділу освіти - «Про організацію навчання дітей з особливими освітніми потребами» (05.10.2016р.);

Спеціалістами ПМПК надається консультативна допомога батькам, педагогічним працівникам, психологам та соціальним педагогам, медичним працівникам та іншим спеціалістам, які працюють з дітьми з особливими потребами щодо вирішення складних питань навчання та виховання дітей різних вікових категорій.

Робота з батьками дітей, які мають порушення психофізичного розвитку (ПФР) і не охоплені спеціальним навчанням.

Корекційно-педагогічну допомогу отримали батьки 10 дітей, які не охоплені ніяким видом навчання. З ними проведені консультації щодо поліпшення психоемоційного стану дітей з особливими потребами. З цими сім’ями здійснювався психолого-педагогічний супровід, погоджені індивідуальні програми реабілітації, якими передбачено комплекс психолого-педагогічних послуг, серед яких консультації, діагностика, корекції, спрямовані на соціалізацію дітей з обмеженими можливостями та формування в них позитивного світосприймання.

Індивідуально – корекційна робота з дітьми.

В інформаційному банку даних відділу освіти районної державної адміністрації «Особлива дитина» станом на 14.01.2016 р. налічується 546 дітей шкільного віку з порушеннями психофізичного розвитку, у 2015 році було 535, у 2014 році - 569. Із них у 2016 та у 2015 році - 10 дітей-інвалідів шкільного віку, які не навчаються за станом здоров’я, у 2014 році їх було 12.

На обліку районної ПМПК перебуває 126 дітей з інвалідністю шкільного та дошкільного віку. У 2013/2014 н.р. – 76, у 2014/2015 н.р. – 54, у 2016/2017 н.р. дітей-інвалідів шкільного віку 49 дітей навчається у загальноосвітніх навчальних закладах району, 14 - знаходяться на індивідуальній формі навчання, 6 – на інклюзивній формі, 30 - на денній формі навчання.

Всього за індивідуальною формою у 2016-2017 навчальному році навчалося 25 дітей;

Всього за інклюзивною формою у 2016-2017 навчальному році навчалося 15 дітей.

  • У Войнівській ЗОШ І-ІІІ ст. на індивідуальній формі навчання перебуває 7учнів і 5 – на інклюзивній формі.
  • У Головківсьому НВК на індивідуальній формі навчання перебуває 1учень.
  • У Добронадіївській ЗОШ І-ІІІст. на індивідуальній формі навчання перебуває 1учень.
  • У Ізмайлівській ЗОШ І-ІІІ ст. на інклюзивній формі навчання перебуває 1учень і 1 на на індивідуальній формі навчання .
  • У Користівській ЗОШ на індивідуальній формі навчання перебуває 1учень і 1 – на інклюзивній формі.
  • У Куколівському НВК на інклюзивній формі перебуває 1 учень.
  • У Новопразькому НВК на індивідуальній формі навчання перебуває 1учень і 1 – на інклюзивній формі.
  • У Олександрівській ЗОШІ‑ІІІст. на індивідуальній формі навчання перебуває 1учень і 1 – на інклюзивній формі.
  • У Попельнастівській ЗОШ І-ІІІ ст. на індивідуальній формі навчання перебуває 1учень.
  • У Протопопівській ЗШ І-ІІІ ст. на індивідуальній формі навчання перебуває 5учнів і 5 – на інклюзивній формі.
  • У Цукрозаводському НВК на індивідуальній формі навчання перебуває 4 учні.
  • У Червонокам’янському НВО на індивідуальній формі навчання перебуває 3учні.

Отже:

- на індивідуальній формі навчання за програмою з затримкою психічного розвитку -10 учнів, за програмою для дітей зі зниженим слухом - 1 учень, за програмою для дітей з розумовою відсталістю -10 учнів, з порушенням опорно-рухового апарату -2 учні, за програмою для дітей зі зниженим зором – 1 учень;

- на інклюзивній формі навчання за програмою з затримкою психічного розвитку - 10 учнів, за програмою для дітей з поруш. оп-рухового апарату – 2 учні, за програмою зі зниженим зором – 2 учні, за програмою ЗОШ – 2 учні.

В школах району створені належні умови для реабілітації дітей з вадами розумового розвитку - всі учні на уроках фізичної культури навчаються за визначеною групою здоров’я, виконують призначені їм комплекси вправ. З учнями, які перебувають на індивідуальній формі навчання та дітьми з інвалідністю постійно проводиться педагогічна реабілітація для створення передумов оволодіння ними системою знань, умінь і навичок, застосування яких сприяє подальшому розвитку особистості. Всім учням, які перебувають на індивідуальній та інклюзивній формі навчання, організована корекційно-розвиткова робота, яку проводять закріплені за ними вчителі.

На виконання наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту від 01.03.2013 р. № 302 «Про виконання рішення колегії (протокол 2/3-2) про впровадження інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах: реалії та перспективи» для забезпечення закладів, де організовано інклюзивну форму навчання, 10 вчителів у 2015-2016 навчальному році пройшли курси підвищення кваліфікації педагогічних працівників з питань надання освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами.

Прогнозування та рекомендації щодо удосконалення мережі.

Для вирішення типових проблем у доступі та забезпечені права на освіту дітей з особливими освітніми потребами шкільного віку з інвалідністю районна ПМПК надала пропозиції навчальним закладам району щодо організації індивідуальної та інклюзивної форми навчання для 40 дітей згідно рекомендацій обласної ПМПК. А також щодо забезпечення проходження курсів підвищення кваліфікації педагогів та психологів, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього навчального закладу.

Обґрунтовані пропозиції щодо запровадження інтегрованого навчання.

Передбачити у кошторисах ЗНЗ кошти на введення посади асистента вчителя, також кошти для переобладнання шкільних приміщень з метою вільного пересування дітей, які мають психофізичні вади та кошти на облаштування кабінетів для проведення корекційно-розвиткових занять.

Міжвідомча взаємодія ПМПК з структурами (партнерами), дотичними до підтримки дітей з особливими освітніми потребами (державними, громадськими, міжнародними організаціями. Наявність офіційно укладених угод, протоколів узгодження надання послуг, меморандуму).

Олександрійська районна психолого-медико-педагогічна консультація співпрацює з відділом освіти, управлінням праці та соціального захисту населення, службою у справах дітей, Центральною районною лікарнею, Центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді та Товариством Червоного Хреста.

Участь районної ПМПК в організації та здійснені роботи з ранньої та подальшої соціальної реабілітації дітей з вадами у розвитку.

З метою популяризації дефектологічних та психологічних знань районна ПМПК постійно надає консультації батькам, або особам, які їх заміняють, педагогічним працівникам з питань навчання, виховання, лікування, соціальної адаптації та інтеграції у суспільне життя дітей з відхиленнями в психофізичному розвитку.

Координація та узагальнення діяльності шкільних ПМПК.

Педагогічні ради навчальних закладів району приймають рішення та надають рекомендації батькам щодо направлення дитини, яка не встигає у засвоєнні навчальної програми або має відхилення у розвитку, на обстеження районною психолого-медико-педагогічною консультацією.

Інформація про кількість і види спеціальних загальноосвітніх закладів для дітей з особливостями психофізичного розвитку

На території району працює Новопразька спеціальна загальноосвітня школа – інтернат І-ІІ ст., яка підпорядкована управлінню освіти, науки, молоді та спорту Кіровоградської обласної державної адміністрації.

Інформація про інклюзивне навчання

Загальна кількість навчальних закладів з інклюзивною формою навчання Дошкільні навчальні заклади Загальноосвітні школи
9 - 9
Інформація про громадські організації, що опікуються питанням навчання та соціального захисту осіб з психофізичними порушеннями в Олександрійському району
№ п/п Назва Адреса Керівник Контактний телефон
1 Відділ освіти РДА вул.6-грудня, 25 Полтавець О.О. 4-13-02
2 Центральна районна лікарня вул. А Кохана,1 Гарагуля В.К. 4-26-57
3 Управління праці та соціального захисту населення вул. А.Кохана,3 Табачкова І.М. 4-11-74
4 Служба у справах дітей вул.6-грудня, 25 Коряковцев Я.В. 7-30-52
5 Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді вул.6-грудня, 25 Чемерис І.А. 7-00-56
7 Районна організація Товариство Червоного Хреста України вул. А Кохана,1 Прищепова Т.Г. 0984439166

Статистичні дані

Кількість та характеристика дітей з порушеннями психофізичного розвитку, обстежених районною ПМПК у 2015-2016 навчальному році

Загальна кількість дитячого населення (дітей віком до 18 років)- 4970

Дошкільного віку - 2005 Шкільного віку – 2950 Всього – 4970

№ з/п Категорія дітей з порушеннями психофізичного розвитку Загальна кількість дітей з порушеннями в розвитку: К-сть дітей обстежених ПМПК в поточному навчальному році К-сть дітей виявлених вперше К-сть дітей обстежених повторно К-сть дітей з інвалідністю серед виявлених вперше К-сть дітей-сиріт серед виявлених вперше К-сть дітей з труднощами розвитку і нормою інтелекту серед виявлених вперше
Дошкільного віку Шкільного віку Всього Дошкільного віку Шкільного віку Всього Дошкільного віку Шкільного віку Всього Дошкільного віку Шкільного віку Всього
1 2 3 4 5 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
1 Порушеннями зору, всього: 63 306 369 0 2 2 0 0 0 0 2 2 0 0 0
у т. ч. з сліпотою 1 6 7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
у т.ч. зі зниженим зором 62 300 362 0 2 2 0 0 0 0 2 2 0 0 0
2 Порушеннями слуху, всього: 6 15 21 0 3 3 0 0 0 0 3 3 0 0 0
у т.ч. з глухотою, 6 0 6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
у т.ч. зі зниженним слухом 0 15 15 0 3 3 0 0 0 0 3 3 0 0 0
3 Сліпоглухотою 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
4 Порушеннями опорно-рухового апарату, всього: 30 338 368 0 4 4 0 0 0 0 4 4 0 0 0
у т. ч. себе обслуговують 25 329 354 0 4 4 0 0 0 0 4 4 0 0 0
у т. ч. себе не обслуговують 5 9 14 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
5 Порушеннями мовлення, всього: 0 112 112 0 5 5 0 0 0 0 5 5 0 0 0
6 Раннім дитячим аутизмом, всього: 1 1 2 0 1 1 0 0 0 0 1 1 0 0 0
7 Затримкою психічного розвитку 98 125 223 1 11 12 1 0 0 0 11 11 1 0 0
8 Розумовою відсталістю, всього: 0 34 34 0 7 7 0 0 0 0 0 0 0 0 0
у т. ч. з легкою; 0 24 24 0 7 7 0 0 0 0 0 0 0 0 0
у т. ч. з помірною; 0 8 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
у т.ч. з тяжкою 0 2 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
у т.ч. з глибокою 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
9 Труднощами розвитку з нормою інтелекту, всього: 2 12 14 0 6 6 0 5 5 0 1 1 0 0 5
у т.ч. соматичною ослабленістю 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
у т.ч. порушеннями поведінки 2 12 14 0 6 6 0 5 5 0 1 1 0 0 0
у т.ч іншими проблемами 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Всього: 200 943 1143 1 39 40 1 5 6 0 27 27 1 0 5
Кiлькiсть переглядiв: 560

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.