Інформаційний звіт

про роботу Устинівської районної ПМПК

за 2015-2016 н.р.

1. Мережа районних (міських) ПМПК, форма оплати праці, кадровий склад

Устинівська районна психолого-медико-педагогічна консультація (ПМПК) створена у вересні 2007 року, є структурним підрозділом відділу освіти Устинівської районної державної адміністрації.

Мережа районних ПМПК Устинівського району

№п/п Назва району (міста) Загальна кількість дітей віком до 18 років Наявність ПМПК Кількість консультантів ПМПК
1 2 3 4 5
1 Устинівський район 1753 є 5

Комісія ПМПК працює у приміщенні відділу освіти за адресою: смт Устинівка, вул. Ювілейна,6, тел. 023941008.

У ПМПК ведеться відповідна документація, а саме:

  • - Журнал обліку дітей (26);
  • - Книга протоколів діагностичного засідання (4);
  • - Карта стану здоров’я і розвитку дитини;
  • - Карта індивідуально-корекційної роботи з дитиною (22 заняття);
  • - Журнал обліку консультацій батькам, вчителям, медичним працівникам - 105;
  • - Дидактичний матеріал та методики, що використовуються для діагностичного обстеження дітей (рекомендовані обласною ПМПК).

У районі налічується 1753 дітей віком до 18 років:

  • - дошкільного віку – 664, відвідують ДНЗ - 372;
  • - шкільного віку – 1089.

З них 536 дітей різних категорій:

  • - діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування – 32;
  • - діти з інвалідністю шкільного віку – 49;
  • - діти з багатодітних та малозабезпечених сімей – 355;
  • - діти, що постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи – 9;
  • - талановитих та обдарованих – 69;
  • - навчання на індивідуальній формі – 15;
  • - навчання на інклюзивній формі навчання – 7;
  • - 3дітей – інвалідів шкільного віку, які мають домашнє утримання без корекційного навчання та 10 дітей – інвалідів дошкільного віку, які знаходяться вдома.

Штат, кількість посад, кваліфікаційний рівень фахівців.

До складу районної консультації входить 5 консультантів, які є практичними психологами, лікарями з досвідом роботи за фахом. Фаховий склад консультантів забезпечує функціонування районної ПМПК. До складу консультантів районної ПМПК входять: завідувач (1 особа), лікар - педіатр (1 особа), лікар – психіатр (1 особа), практичні психологи (2 особи). Кадровий склад (таблиця). Консультанти РПМПК працюють на громадських засадах.

Персональний склад районних( міських) ПМПК Устинівського району

Прізвище, ім’я, по батькові Освіта, спеціальність за дипломом, вчене звання, н/ступінь, кваліфікаційна категорія Ким працює в ПМПК (спеціалізація) Форма оплати праці
Штатний працівник Інша форма оплати праці Погодинна оплата праці
1 2 3 4 5 6
Середа Тетяна Анатоліївна вища, практичний психолог, соціальний педагог, завідувач +
Почтар Альона Іванівна вища, практичний психолог консультант, практичний психолог на громадських засадах
Сербіненко Світлана Олександрівна вища, психіатрія, вища кваліфікаційна категорія консультант, лікар-психіатр (невролог) на громадських засадах
Голян Тетяна Дмитрівна вища, лікар - педіатр, вища кваліфікаційна категорія консультант, лікар - педіатр на громадських засадах
Ісаєва Надія Сергіївна вища, практичний психолог консультант, практичний психолог на громадських засадах
2. Загальна характеристика діяльності за основними напрямами роботи відповідно до річного плану районних (міських) ПМПК.

У своїй роботі Устинівська районна ПМПК керується Конституцією України, Конвенцією про права інвалідів, законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», «Про реабілітацію інвалідів в Україні», «Про захист персональних даних», актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Положенням про центральну та республіканську (Автономна Республіка Крим), обласні, Київську та Севастопольську міські, районні (міські) психолого-медико-педагогічні консультації, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України, Академії педагогічних наук України 07 липня 2004 року № 569/38 (у редакції наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, Національної академії педагогічних наук України від 23.06.2011 №623/61) та наказом відділу освіти Устинівської райдержадміністрації від 01.10.2013 року №125-а «Про внесення змін до Положення про районну психолого-медико-педагогічну консультацію».

Наказом по відділу освіти від 10.02.2007 року № 20 створено Устинівську районну психолого-медико-педагогічну консультацію.

Районна ПМПК виявляє, здійснює психолого-педагогічне вивчення, оцінку труднощів та можливостей розвитку дітей; консультує батьків, педагогічних працівників з питань методів, форм навчання; здійснює облік та аналіз даних про кількість дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку; надає методичну допомогу педагогічним працівникам ЗНЗ з питань інклюзивного (інтегрованого) навчання; веде просвітницьку діяльність серед населення.

2.1. Діагностична робота

Діагностична робота здійснюється відповідно до графіку роботи психолого-медико-педагогічної консультації:

- Дослідження молодших школярів з питань раннього виявлення дітей з порушеннями психофізичного розвитку та включення їх у систему спеціального корекційного навчання;

Обстеження дітей і підлітків направлених школами району, ДНЗ, селищною, сільськими радами (згідно графіка діагностичного засідання районної психолого-медико-педагогічної консультації). Під час виїздів у загальноосвітні навчальні заклади району ведеться також контроль за виконанням рекомендацій обласної ПМПК щодо організації індивідуальної та інклюзивної форм навчання учнів. Питання про організацію навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітніх навчальних закладах та реалізація Концепції соціальної адаптації осіб з розумовою відсталістю включено в план роботи РМК відділу освіти, розглядалося на колегії (протокол № 4 від 14 вересня 2015 року та № 1 від 18 січня 2016 року), питання про медичні огляди дітей шкільного віку розглядалося на нарадах керівників навчальних закладів.

2.2. Консультативна робота

Завідувач та фахівці Устинівської районної ПМПК постійно надають консультації та рекомендації батькам, що виховують дітей з особливими освітніми потребами, педагогічним та медичним працівникам та працівникам соціальних служб. Найчастіше звертаються за консультацією вищезгадані категорії населення з питань оформлення звітної документації, порушень інтелектуального розвитку, неадекватної поведінки дітей, страхів, неврозів та негативізму.

Всього таких консультацій в 2015-2016 навчальному році було надано 105.

З метою надання інформації про специфіку роботи районної ПМПК та просвітницької діяльності, фахівцями консультації були проведені наступні заходи:

  • навчальний семінар для практичних психологів «Психологічні засади діагностики відхилень в інтелектуальному розвитку молодших школярів»;
  • диспут для педагогічних працівників на тему: “Індивідуальна чи інклюзивна форма навчання”
  • лекція для практичних психологів на тему: «Правила безпеки та можливості отримання допомоги в період конфлікту в Україні» (Березівська ЗШ І-ІІІ ст.);
  • круглий стіл для батьків з теми: «Інклюзивна освіта: переваги та недоліки» (Устинівська ЗШ І-ІІІ ст);
  • круглий стіл для педагогічних працівників на тему: «Інклюзивна форма навчання — крок у майбутнє» (Інгульська ЗШ І-ІІІ ст.);
  • лекція для педагогічних працівників на тему: «Інклюзивна освіта – освіта для дітей з особливими освітніми потребами. Сходинки до успіху».

Консультативна робота спрямована на підтримку клієнта, на роботу з його станом, переживаннями, конфліктами, допомога клієнтові в усвідомленні своїх справжніх проблем. Консультування є попереджувальною роботою, яка не дає проблемам надто загостритись, стати хронічними.

Лікар-невролог (психіатр) направляє дітей з вадами на обстеження до м. Кіровоград, до психіатричної лікарні.

За звітній період завідуючою ПМПК було надано 76 індивідуальних консультацій класним керівникам, педагогам, практичним психологам, які відповідають за індивідуальну та інклюзивну форму роботу для учнів, під час діагностичного обстеження дітей і підлітків з таких проблем:

  • - оформлення звітної документації;
  • - переваги та недоліки інклюзивної форми навчання;
  • - корекційно-розвиткові заняття для дітей індивідуальної форми навчання;
  • - проблеми мотивації учнів;

та проведено такі заходи:

  • - семінар для практичних психологів ЗНЗ «Психологічні засади діагностики відхилень в інтелектуальному розвитку молодших школярів»;
  • - методичні рекомендації на тему «Впровадження інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах району у 2015-2016 навчальному році» від 14.09.2015 року № 01-17/6-591;
  • - методичні рекомендації працівникам психологічної служби щодо профілактики насильницьких та агресивних форм поведінки серед учнівської та студентської молоді від 20.10.2015 року № 01-17/6-727;
  • - методичні рекомендації працівникам психологічної служби щодо профілактики суїцидальної поведінки у молоді від 20.10.2015 року № 01-17/6-728;
  • - методичні рекомендації працівникам щодо технологій вирішення конфліктів в учнівському середовищі від 01.03.2016 року № 01-17/6-290.
2.3. Робота з батьками дітей, які мають порушення психофізичного розвитку (ПФР) і не охоплені спеціальним навчанням.

Відповідно до плану роботи районної психолого-медико-педагогічної консультації проводилась психолого-педагогічна і медична просвіта для батьків, а саме:

  • - зустріч з батьками: «Виховання дітей з порушеннями опорнорухового апарату»;
  • - лекція для батьків з теми: «Соціально-педагогічна та психологічна робота з дітьми у конфліктний та постконфліктний період»;
  • - круглий стіл «Інклюзивна освіта: переваги та недоліки»;
  • - круглий стіл «Як підтримати дитину»;
  • - виступ «Виховання дитини з розумовими вадами»;
  • - лекція на тему: «Взаємини між батьками та дітьми у родині: як уникнути суперечностей і запобігти конфліктам».
2.4. Форми сприяння інклюзивному навчанню. Інформація про заклади з інклюзивним навчанням.

Інформація про інклюзивне навчання

Загальна кількість навчальних закладів з інклюзивною формою навчання Дошкільні навчальні заклади Загальноосвітні навчальні заклади
1 2 3
5 0 5

Форми сприяння інклюзивному навчанню

№ п/п Види діяльності Кількість заходів Всього
ОПМПК Р(М)ПМПК постійно діючі Р(М)ПМПК на громадських засадах
1 2 3 4 5 6
1. Психолого-педагогічне вивчення - 26 - 26
2. Консультування педагогів - 76 - 76
3. Фаховий супровід навчання дитини - 7 - 7
4. Участь у складанні ІНП - 7 - 7
5. Складання індивідуальної програми дитини з інвалідністю - 7 - 7
6. Забезпечення навчальними посібниками, програмами - 7 - 7
7. Корекційно-розвиткові заняття для дітей, які навчаються в інклюзивному класі - 7 - 7
8. Інше (вказати в примітці) - - -
Всього 137 - 137
3. Аналіз кількості дітей з порушеннями психофізичного розвитку, основні тенденції, рівень задоволення освітніх проблем дітей з особливостями ПФР в регіоні, провідні труднощі, їх причини .

За останні роки в районі зростає кількість дитячого населення й відсоток дітей, що потребують особливої педагогічної корекції збільшується. Враховуючи екологічні проблеми, нестійку економічну ситуацію, безробіття на селі, кількість сімей, в яких народжуються такі діти, зростає за відсутності в районі спеціальних закладів.

4. Прогнозування та рекомендації щодо удосконалення мережі спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей дошкільного і шкільного віку з особливостями психофізичного розвитку.

Для удосконалення форм і методів навчання дітей за індивідуальною формою навчання необхідні ставки в закладах освіти, спеціалісти, фахівці, які навчатимуть дітей дошкільного і шкільного віку з особливостями психофізичного розвитку; придбання спеціальної літератури, підручників, програм для навчання.

5. Обґрунтовані пропозиції щодо запровадження інтегрованого навчання дітей-інвалідів, виходячи зі стану справ у конкретному регіоні.

З метою запровадження інтегрованого навчання необхідно відпрацювати механізм супроводження дитини з вадами в розвитку в кожному окремому взятому випадку.

Спеціальні класи для дітей з особливостями психофізичного розвитку при загальноосвітніх навчальних закладах не відкриті.

Діти, яким надані рекомендації обласної ПМПК відвідують загальноосвітні навчальні заклади району, навчаються на індивідуальній формі за програмою спеціальної загальноосвітньої школи для розумово відсталих дітей (допоміжна школа), програмою ІПК та ЗНЗ.

6. Участь ПМПК в організації та здійснені роботи з ранньої та подальшої соціальної реабілітації дітей-інвалідів (спільно з органами управління освітою, охорони здоров’я, соціального захисту).

В районній газеті «Трудівник Устинівщини» висвітлюються інформаційні матеріали про роботу консультації районної ПМПК.

ПМПК встановлені тісні зв’язки з територіальними громадами, із санітарно-епідеміологічною службою, центральною районною лікарнею, із відділами сім’ї, молоді та спорту, службою у справах неповнолітніх, управлінням соціального захисту населення для виявлення ранньої та подальшої соціальної реабілітації дітей-інвалідів.

Спільно з відділом освіти, ЦРЛ, психолого – медико – педагогічна консультація здійснює облік дітей з вадами розвитку; дітей з труднощами у навчанні в дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах. ПМПК співпрацює з Бобринецькою спеціальною школою – інтернатом.

7. Координація та узагальнення діяльності шкільних комісій.

Шкільні комісії при загальноосвітніх навчальних закладах відсутні.

8. Науково – методичне забезпечення районної ПМПК.

Районна психолого-медико-педагогічна консультація має експрес-методику для вивчення розумового розвитку дітей старшого дошкільного та молодшого віку «Методика діагностики відхилень в інтелектуальному розвитку молодших школярів» під редакцією Н.М. Стадненко, Т.Д. Ілляшенко, А.Г. Обухівської,а також користується методичними рекомендаціями до посібника «Практичний матеріал для проведення психолого-педагогічного обстеження дітей» під ред. С.Д.Забрамна, О.В.Боровик.

9. Міжвідомча взаємодія ПМПК з структурними (партнерами), дотичними до підтримки дітей з особливими освітніми потребами:

державними, громадськими, міжнародними організаціями. Наявність офіційно укладених угод, протоколів узгодження надання послуг, меморандуму.

Інформація про громадські організації, що опікуються питаннями навчання та соціального захисту осіб з психофізичними порушеннями (товариства, асоціації, спілки матерів (батьків), клуби, громадські організації, об’єднання сімей)

Устинівський район Кіровоградської обл.

№ п/п Назва Адреса Керівник Контактний телефон
1. - - - -

Громадські організації, що опікуються питаннями навчання та соціального захисту осіб з психофізичними порушеннями (товариства, асоціації, спілки матерів (батьків), клуби, громадські організації, об’єднання сімей) в Устинівському районі відсутні.

Статистичні дані

Кількість та характеристика дітей з порушеннями психофізичного розвитку, обстежених ПМПК Устинівського району Кіровоградської області в 2015-2016 навчальному році

Загальна кількість дитячого населення (дітей віком до 18 років):

Дошкільного віку - 664Шкільного віку – 1089Всього - 1753

№ з/п Категорія дітей з порушеннями психофізичного розвитку Загальна кількість дітей з порушеннями в розвитку: К-сть дітей обстежених ПМПК в поточному навчальному році К-сть дітей виявлених вперше К-сть дітей обстежених повторно К-сть дітей з інвалідністю серед виявлених вперше К-сть дітей-сиріт серед виявлених вперше К-сть дітей з труднощами розвитку і нормою інтелекту серед виявлених вперше
Дошкільного віку Шкільного віку Всього Дошкільного віку Шкільного віку Всього Дошкільного віку Шкільного віку Всього Дошкільного віку Шкільного віку Всього
1 2 3 4 5 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
1 Порушеннями зору, всього: 8 86 94 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
у т. ч. з сліпотою 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
у т.ч. зі зниженим зором 8 85 93 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
2 Порушеннями слуху, всього: 2 1 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
у т.ч. з глухотою, 2 1 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
у т.ч. зі зниженним слухом 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
3 Сліпоглухотою 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
4 Порушеннями опорно-рухового апарату, всього: 0 53 53 0 7 7 0 1 1 0 6 6 1 0 0
у т. ч. себе обслуговують 0 53 53 0 7 7 0 1 1 0 6 6 1 0 0
у т. ч. себе не обслуговують 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
5 Порушеннями мовлення, всього: 8 8 16 1 0 1 1 0 1 0 0 0 1 0 0
6 Раннім дитячим аутизмом, всього: 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
7 Затримкою психічного розвитку 6 43 49 0 7 7 0 3 3 0 4 4 0 0 0
8 Розумовою відсталістю, всього: 0 24 24 0 9 9 0 2 2 0 7 7 0 0 0
у т. ч. з легкою; 0 13 13 0 8 8 0 1 1 0 7 7 0 0 0
у т. ч. з помірною; 0 5 5 0 1 1 0 1 1 0 0 0 0 0 0
у т.ч. з тяжкою 0 6 6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
у т.ч. з глибокою 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
9 Труднощами розвитку з нормою інтелекту, всього: 0 5 5 0 2 2 0 2 2 0 0 0 1 0 2
у т.ч. соматичною ослабленістю 0 5 5 0 2 2 0 2 2 0 0 0 1 0 2
у т.ч. порушеннями поведінки 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
у т.ч іншими проблемами 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Всього: 24 221 245 1 25 26 1 8 9 0 17 17 3 0 2

Кількість дітей з порушеннями психофізичного розвитку, виявлених ПМПК вперше, та форми надання допомоги в Устинівському районі Кіровоградської області в 2015-2016 навчальному році

№ з/п Категорія дітей з порушеннями психофізичного розвитку К-сть дітей з порушеннями ПФР виявлених вперше Форми допомоги
Дошкільного віку Шкільного віку Всього Дошкільний навчальний заклад Спец. дошк. заклад компенсуючого типу Спец. групи в дошк. навч. закладах Групи інклюзивного навчання Загальноосвітня школа Спеціальна школа (школа - інтернат) Спеціальний клас в ЗНЗ Класи інклюзивного навчання Індивідуальне навчання в ЗНЗ Індивідуальне навчання в спец. загальноосвітній школі Індивідуальне навчання вдома Навчально-реабілітаційний центр Логопедичний пункт Домашнє утримання без корекційного навчання Дитячий будинок-інтернат І профілю Дитячий будинок-інтернат ІІ профілю Дитячий будинок-інтернат ІІІ профілю Дитячий будинок-інтернат ІV профілю Санаторний НЗ Професійно-технічний НЗ Консультування (без обстеження) Інше (вказати в примітці*)
дітям шкільного віку дітям дошкільного віку
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
1 Порушеннями зору, всього: 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 0
у т. ч. з сліпотою 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
у т.ч. зі зниженим зором 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 0
2 Порушеннями слуху, всього: 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
у т.ч. з глухотою, 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
у т.ч. зі зниженним слухом 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
3 Сліпоглухотою 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
4 Порушеннями опорно-рухового апарату, всього: 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0
у т. ч. себе обслуговують 0 1 1 0 0 0 0 1 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0
у т. ч. себе не обслуговують 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
5 Порушеннями мовлення, всього: 1 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 6 0
6 Раннім дитячим аутизмом, всього: 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
7 ЗПР 0 3 3 0 0 0 0 0 0 0 1 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0
8 Розумовою відсталістю, всього: 0 2 2 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 13 0
у т. ч. з легкою; 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 17 0
у т. ч. з помірною; 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0
у т. ч. з тяжкою 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
у т. ч. з глибокою 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
9 Труднощами розвитку з нормою інтелекту, всього: 0 2 2 0 0 0 0 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 48 0
у т.ч. соматичною ослабленістю 0 2 2 0 0 0 0 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
у т.ч. порушеннями поведінки 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 39 0
у т.ч іншими проблемами (мікросоціальне неблагополуччя ) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 20 0
Всього: 1 8 9 1 0 0 0 2 0 0 2 3 0 0 0 0 0 2 0 0 0 0 0 0 74 0
Кiлькiсть переглядiв: 529

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.