Звіт шкільної психолого-медико-педагогічної комісії
Новомиргородської спеціальної загальноосвітньої школи – інтернату
І – ІІ ступенів
Кіровоградської обласної ради
за 2015/2016 н.р.
Персональний склад
шкільної ПМПК Новомиргородської спеціальної загальноосвітньої школи – інтернату І – ІІ ступенів Кіровоградської обласної ради
Прізвище, ім’я, по батькові | Освіта, спеціальність за дипломом, вчене звання, н/ступінь, кваліфікаційна категорія | Ким працює в ПМПК (спеціалізація) |
Малашевич Тетяна Володимирівна | Вища, вчитель історії і народознавства, “перша категорія” | Голова шкільної ПМПК |
Селецька Надія Миколаївна | Вища, вчитель-логопед, “Вища категорія” | Член ШПМПК, логопед |
Худик Світлана Дмитрівна | Вища, Лікар-педіатр, Категорія «перша» Лікар школи | Заступник голови ШПМПК |
Барвінок Тамара Анатолівна | Вища , вчитель-дефектолог, «Спеціаліст», логопед | Член ПМПК, логопед |
Наливайко Світлана Анатоліївна | Вища, вчитель мови та літератури, практичний психолог, “Спеціаліст” практичний психолог | Член ПМПК, психолог |
Корощук Вікторія Федорівна | Вища, вчитель української мови та літератури, «Вища категорія», вчитель української мови та літератури | Член ПМПК |
Ярмарковська Інна Сергіївна | Вища, вчитель трудового навчання «Спеціаліст», вчитель трудового навчання | Член ПМПК |
Доносій Світлана Григорівна | Вища, вчитель початкових класів, “Вища категорія” вчитель початкових класів | Член ПМПК |
Шевель Надія Михайлівна | Вища, вчитель початкових класів, “Спеціаліст І категорії” вихователь | Член ПМПК |
Діагностична робота
02.09.2015р. – обстеження учнів підготовчого класу з метою визначення рівня психо – фізичного розвитку , знань і пізнавальних можливостей .Обстежено – 4 учнів.
03.09.2015р. – обстеження учнів підготовчого класу.Обстежено – 4 учнів.
04.09.2015р. – обстеження учнів підготовчого класу.Обстежено – 4 учнів.
08.09.2015р. – обстеження новоприбулих учнів з метою визначення рівня знань та класу.Обстежено – 4 учнів.
09.09.2015р. – обстеження новоприбулих учнів з метою визначення рівня знань та класу.Обстежено – 4учнів.
10.09.2015р. – обстеження новоприбулих учнів з метою визначення рівня знань та класу.Обстежено – 3 учнів.
01.10.2015р. – обстеження новоприбулих учнів з метою визначення рівня знань та класу. Обстежено – 5 учнів.
05.10.2015р. – обстеження рівня психофізичного розвитку, шкільних знань і пізнавальних можливостей учнів 1 класу. Обстежено – 4 учнів.
06.10.2015р. – обстеження учнів 1 класу. Обстежено – 3 учнів.
12.10.2015р. – обстеження рівня психо – фізичного розвитку,шкільних знань і пізнавальних можливостей учнів 2 класу. Обстежено – 3 учнів.
13.10.2015р. – обстеження учнів 2 класу. Обстежено – 2 учнів.
15. 10 .2015р. – обстеження новоприбулих учнів з метою визначення рівня знань та класу. Обстежено – 4учнів
19.10.2015 р. – обстеження дітей молодшої групи дитячого садка. Обстежено -3 дітей
20.10.2015р. – обстеження дітей молодшої групи дитячого садка. Обстежено – 2 дітей.
03.11.2015р. – обстеження новоприбулих дітей. Обстежено – 2 дітей.
05.11.2015 р. – обстеження учнів 23класу, рівня психічного розвитку дітей, шкільних знань і пізнавальних можливостей, з метою визначення адекватних умов навчання кожного учня. Обстежено – 3 учнів.
06.11.2015р. – обстеження учнів 3 класу. Обстежено – 3 учнів.
10.11.2015р. – обстеження дітей середньої групи дитячого садка. Обстежено – 4 дітей.
11. 11. 2015р. – обстеження дітей середньої групи. Обстежено – 4дітей.
19.11.2015р. – обстеження дітей середньої групи дитячого садка. Обстежено – 3 дітей.
07.12.2015р. - обстеження рівня психічного розвитку дітей, шкільних знань і пізнавальних можливостей учнів 5 класу, з метою визначення адекватних умов навчання кожного з них. Обстежено – 4учнів.
08.12.2015р. – обстеження учнів 5 класу. Обстежено – 4 учнів.
09.12.2015р.- обстеження вихованців старшої групи дитячого садка. Обстежено - 4 дітей.
15.12.2015 р. - обстеження та вивчення рівня психо – фізичного розвитку вихованців старшої групи дитячого садка. Обстежено – 4 дітей.
16.12.2015р. – обстеження вихованців старшої групи дитячого садка. Обстежено – 4 дітей.
17.12.2015р. – обстеження вихованців старшої групи дитячого садка. Обстежено – 3 дітей.
18.12.2015р. – обстеження вихованців старшої групи. Обстежено – 2 дітей.
14.01.2016р. – обстеження новоприбулих учнів. Обстежено – 4 учнів.
18.01.2016р. - обстеження рівня психічного розвитку , шкільних знань і пізнавальних можливостей учнів 4 класу, з метою визначення адекватних умов навчання кожного з них. Обстежено – 2 учнів.
19.01.2016р. – обстеження учнів 4 класу. Обстежено – 3 учнів.
20.01.2016р. – обстеження учнів 4 класу.. Обстежено – 3 дітей.
15.03.2016р. – обстеження учнів з метою підготовки їх до ОМППК. Обстежено - 34 учнів.
24.03.2015 р. - обстеження учнів з метою підготовки їх до ОМППК. Обстежено - 3 учнів.
17. 03. 2016р. - обстеження новоприбулих дітей з метою підготовки їх до ОМППК. Обстежено - 4дітей.
22.03.2016р. - обстеження дітей з метою підготовки до ОМППК. Обстежено - 3дітей.
19. 04. 2016р. – обстеження учнів підготовчого класу з метою визначення відповідності навчання у даному класі школи інтенсивної педагогічної корекції, динаміки розвитку дітей. Обстежено – 4 учні.
20. 04. 2016р. – обстеження учнів підготовчого класу з метою визначення відповідності навчання у даному класі школи інтенсивної педагогічної корекції, динаміки розвитку дітей. Обстежено – 4 учнів.
26. 04. 2016р. – обстеження учнів підготовчого класу. Обстежено – 5учнів.
Всього протягом 2015 – 2016 н.р. відбулося 35 засідань шкільної ПМПК, на яких обстежено 129 учнів + 41учня 4 – 8 класів обстежено на ОМППК з метою вивчення навчальних досягнень та надання рекомендацій щодо переведення учнів, які досягли стабільних успіхів у навчанні, до загальноосвітньої школи + 4 учнів, які були відсутні на ОМППК = 174 учні.
Консультативна робота
Вересень – консультації для батьків новоприбулих учнів ( 25 чол.) та вихованців дитячого садка - ( 22 чол. ).
Жовтень – надання консультативної допомоги вихователям з питань корекції поведінки учнів, схильних до правопорушень ( 12 чол.).Допомога новоприбулим учням в адаптаційний період.
Листопад – обговорення з лікарем та медсестрою школи результатів поглибленого медичного огляду дітей лікарями ЦРЛ.
Грудень – надання консультативної допомоги вчителям фізичного виховання з питань особливостей фізичного розвитку дітей, враховуючи дані поглибленого медогляду ( 22 чол.)
Січень – надання консультативної допомоги особам, які являються опікунами учнів школи. Консультативно – інформаційна підтримка батьків, діагностико – корекційна допомога дітям, які мають проблеми в розвитку, труднощі в засвоєнні знань «Щоб здійснилися батьківські сподівання».
Лютий – надання консультативної допомоги вчителям старших класів з питань індивідуальної роботи з учнями (8 чол.) . Консультативний пункт «Сімейна педагогіка» «Трирічні малюки. Щоб криза не була критичною» рекомендації батькам щодо виховання дітей дошкільного та молодшого шкільного віку.
Березень – батьківські збори «Профілактика мовленнєвих порушень у дітей дошкільного віку». Мовний кодекс.
Квітень – надання консультативної допомоги педагогічним працівникам, батькам з питань психолого-педагогічної реабілітації дітей з психічними розладами (28 чол.). «Техніка збереження та зміцнення психічного здоров'я дитини»
Травень – робота дефектологів та логопедів школи з вихователями дошкільних груп та вчителями початкових класів з питань корекційно - відновлювальної роботи при подоланні мовленнєвих недоліків у дітей з особливими освітніми потребами.
Психолого-педагогічна і медична просвіта
Вересень – доповідь вчителя-логопеда на тему: «Готовність дітей до школи (психолого-педагогічне вивчення дитини в умовах ШМППК)». Ознайомлення з результатами обстеження дітей логопедом, психологом, дефектологами.
Жовтень – семінар-практикум «Особливості психологічної діагностики дитини з порушенням розвитку»
Листопад – психолого-педагогічний семінар «Особливості роботи з дітьми з особливими освітніми потребами».«Роль казки в житті дитини». Тренінгові заняття для батьків дітей дошкільного та молодшого шкільного віку.
Грудень – конференція з питань розгляду найбільш складних випадків діагностики, планування корекційної роботи, вироблення єдиних вимог до дитини з боку педагогічного колективу.Консиліум «Адаптація учнів у 5 класі».
Січень – доповідь «Здоров'язбережувальні технології. Релаксація, як оздоровлювальна технологія». Доповідь: «Дитина сьомого року життя. Психологічний портрет».
Лютий – психолого-педагогічний семінар-практикум «Ігрові методи навчання – передумова інтелектуального розвитку молодших школярів».Доповідь: «Особливості роботи з гіперактивними дітьми».
Березень – заняття з елементами тренінгу «Як діяти, якщо мета поведінки учнів – влада та помста»
Квітень – психолого-педагогічний семінар на тему «Попередження та подолання агресивності в емоційнодезадаптованих дітей».
Травень – семінар: «Модель комплексної допомоги сім'ям, які мають дітей з особливими освітніми потребами».
Робота з батьками
Протягом 2015/2016 н.р. систематично проводилась консультативна робота з батьками учнів школи. Надавалась допомога батькам, діти яких мають порушення поведінки.
В школі систематично функціонує консультпункт «Сімейна педагогіка». Практична та консультаційна допомога батькам надавались шкільним психологом, дефектологами, логопедом, вчителями початкових класів та класними керівниками щоп’ятниці. Для батьків дітей, що систематично порушують дисципліну в школі, було проведено психологічну просвіту: «Разом розвиваємо і навчаємо наших дітей», «Допоможіть своїй дитині».
Проводилась робота з батьками дітей-логопатів: вони відвідували логопедичні заняття, бесіди щодо спільної роботи по подоланню мовленнєвих вад.
Науково-методичне забезпечення ПМПК
- Журнали “Дефектологія”, “Психолог”, “Позакласний час”, «Дефектолог», «Логопед», «Початкова школа », «Педагогічна майстерня», «Соціальний педагог».
- Положення про шкільну психолого – медико - педагогічну комісію.
- Додаток до Положення про шкільну ПМПК “Орієнтовна програма вивчення особливостей інтелектуального розвитку особистості школяра ”.
- Л.Нижник, О. Сагірова. Робота шкільної психолого-медико-педагогічної комісії.
- Л.Нижник, О.Сагірова. Психолого-педагогічне обстеження учнів.
- Л.Нижник, О.Сагірова . Допомога дітям з особливими потребами.
Шкільна ПМПК забезпечена великою кількістю необхідної наочності.
Серед методів вивчення особливостей інтелектуального розвитку особистості дитини застосовуються бесіди; вивчення анкетних даних; вивчення умов життя учня вдома; бесіди з батьками, лікарем, учителями; вивчення медичної документації; спостереження за станом здоров’я учня, дотриманням режиму фізичного і розумового навантаження; спостереження за дитиною на уроках і в позаурочний час; спостереження за мовою учня; вивчення робіт дітей; аналіз змін в оцінках; вивчення педагогічної документації; спостереження за учнем в різних морально-поведінкових ситуаціях; аналіз типових реакцій, батьків, дорослих, дітей та змін його позицій в міру дорослішання.
Для психолого-педагогічного обстеження учнів використовуються : тест на загальну обізнаність, тест на загальне уявлення, завдання на встановлення функціональних зв’язків, психолого-педагогічне обстеження за допомогою ігрового матеріалу, обстеження сприймання, орієнтування в часі, частинах доби, дослідження вміння дитини встановлювати цілий предмет за його частиною, дослідження уваги, дослідження пам’яті, дослідження інтелектуальної діяльності.
Інформація про кількість дітей з психофізичними вадами в розвитку
Новомиргородської спеціальної загальноосвітньої школи – інтернату
І – ІІ ступенів Кіровоградської обласної ради
1 | 2 | 3 |
1. | З порушенням зору, всього: | 14 |
у т.ч.сліпі | - | |
у т.ч. слабозорі | - | |
2. | З порушенням слуху, всього: | - |
у т.ч. глухі | - | |
у т.ч. слабочуючі | - | |
3. | Сліпоглухі | - |
4. | З порушеннями опорно-рухового апарату всього: | 1 |
у т.ч. себе обслуговують | 1 | |
у т.ч. себе не обслуговують | - | |
5. | З порушеннями мовлення, всього | 67 |
у т.ч. з раннім дитячим аутизмом | - | |
6. | Із неврологічними захворюваннями | 17 |
7. | Із ЗПР | 143 ( 98 + 45 ) |
8. | Із розумовою відсталістю, всього: | - |
у т.ч. легкою; | - | |
у т.ч. помірною; | - | |
у т.ч. важкою; | - | |
у т.ч. глибокою | - |
Коментарi