Звіт Новопразької шкільної

психолого-медико-педагогічної комісії

спеціальної загальноосвітньої

школи-інтернату І-ІІ ступенів за 2015/2016 навчальний рік

Штат, кількість посад. Кваліфікаційний рівень

Персональний склад шкільної ПМПК Новопразької спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату з вадами розумового розвитку

Прізвище, ім’я, по батькові Освіта, спеціальність за дипломом, вчене звання, н/ступінь, кваліфікаційна категорія Ким працює в ПМПК (спеціалізація)
Кляцька Любов Вікторівна Вища, вчитель – дефектолог Вища категорія, Вчитель - методист Голова комісії
Алексеева Валентина Миколаївна Вища, спеціальна Лікар - педіатр Заступник голови, лікар
Янчукова Людмила Миколаївна Вища, вчитель – дефектолог Вища категорія, Старший вчитель Олігофренопедагог
Баглій Тетяна Вікторівна Вища, практичний психолог, Ікатегорія Практичний психолог
Коротенко Тетяна Борисівна Вища, вчитель – дефектолог – логопед Вища категорія, Вчитель - методист Логопед
Гейко Світлана Валеріївна Вища, вчитель – дефектолог Вища категорія, Старший вчитель Вчитель трудового навчання
Меташоп Ольга Григорівна Вища, вихователь початкових класів, Вища категорія Вихователь початкових класів
Книшенко Алла Василівна Вища, вчитель початкових класів І категорія Секретар

Загальна характеристика діяльності за основними напрямами відповідно до річного плану шкільної ПМПК

Діагностична робота

На протязі навчального року відповідно до річного плану шкільної ПМПК

Проведено20 засідань, обстежено 126 учнів. Обговорювали психічний розвиток дітей, рівень шкільних знань і пізнавальних можливостей учнів. Визначали профіль трудового навчання комплектування навчальних груп з урахуванням можливостей кожної дитини і реальних перспектив працевлаштування.

Відповідно календарного плану роботи Новопразької шкільної ПМПК на протязі 2015 – 2016 н.р. та перспективного плану корекційно – відновлювальної роботи практичного психолога – Баглій Т.В. проводилися обстеження за методикою Стадненка Н.М.. Було обстежено 126 учнів з метою вивчення можливостей дітей з обмеженими можливостями для навчання згідно програм закладу.

Надано 32 консультації для вчителів, вихователів, батьків дітей.

На початку року відповідно новоприбулих учнів було укомплектовано класи та визначено програми за якими будуть проводитися навчання та індивідуальні програми. Складено та розроблено графік роботи з яким ознайомлено вчителів та вихователів школи. Визначено завдання корекційної роботи, а саме;

  1. Усунення ознак дезадаптації молодших школярів.
  2. Адаптація до середньої ланки.
  3. Підвищити якість до профільної підготовки, розвити комунікативні здібності, коригувати інтереси учнів до обрання професії.

На протязі року практичний психолог Баглій Т.В. приймала участь в роботі педагогічної ради з доповіддю на тему: « Рівень та динаміка розвитку психологічної адаптації учнів 5 кл. До навчання в середній школі.» Провела відкриті заняття в 10х, 9х, 7х, 6х, 5х класах на тему:

Комплекс занять із профорієнтації « Ким бути?» Профорієнтаційні ігри « Подорож у світ професій». А також було проведено лекторій « Шлюб і сім’я. Морально – етичні основи сім’ї», « Взаємини « діти – батьки», інформаційно – мотивований тренінг «Наркотику – Ні!», проведено комплексну програму формування здорового способу життя за методикою рівний – рівному Модуль « Твоє життя – твій вибір». «Прояви турботу та обачливість». « Спілкуємось та діємо». « Знаємо та реалізуємо свої права».

На засіданнях методичного об’єднання вчителів виступала з доповіддю

  • « Психолого-педагогічні методи і прийоми діагностично- корекційної роботи з дітьми».« Загальні рекомендації для профілактики суїцидальної поведінки»
  • « Реабілітація та профілактика насилля й жорстокості методичні рекомендації.»
  • « Формування мотивів щодо здорового способу життя в шкільному колективі».
  • « Синдром вигорання в роботі педагогічних працівників. Як діяти в стресовій ситуації» .

Проведено бесіди, консультації, лекції для батьків дітей нашої школи на теми:

  1. « Як виховати дитину з розумовими вадами, Вчимося жити з дітьми».
  2. « Потреби підлітків про які потрібно знати дорослим». « Емоційні розлади у дітей».
  3. « Як подолати шкідливі звички дитини.» « Алкоголізм і наркоманія у підлітковому віці»
  4. Лекція « Формування адекватної самооцінки у дітей з психічними вадами.»
  5. « Роль школи і сім’ї у соціальній адаптації дітей з особливими потребами.»
  6. Батьківські збори « Сім’я простір без насильства!», « Вироблення єдиних вимог сім’ї і школи у вихованні дітей»

Проведено корекційно – розвивальні заняття в сенсорній кімнаті для дітей початкових класів із порушеннями психічного й фізичного розвитку « Чарівні кульки», методична розробка Модуль « Вчимося жити».

Проводилось вивчення рівня шкільної зрілості учнів 1 –х класів та адаптації 5 – х класів, вивчення професійних нахилів та інтересів учнів старших класів.

Консультаційна робота

Відповідно календарного плану роботи Новопразької шкільної ПМПК та перспективного плану корекційно – відновлювальної роботи вчителя – логопеда Коротенко Т.Б. на протязі навчального року проводилась така консультативна робота.

Надано 28 консультації для вчителів, вихователів, батьків дітей селищного дитячого садка та для вчителів шкіл селища, району.

На початку року вчитель – логопед Коротенко Т.Б. провела обстеження мови дітей логопедичних груп, всіх новоприбулих учнів і тих що раніше навчились в школі, але потребують додаткового обстеження. Укомплектувала групи та визначила дітей для індивідуальної логопедичної роботи в кожному класі. Склала графік роботи і ознайомила вчителів та вихователів школи. Визначила завдання колекційної, логопедичної роботи, а саме:

  1. Подолання особливостей мовного розвитку учнів з обмеженими розумовими можливостями.
  2. Корекція логопатій, що виявлені в учнів школи:

а) збагачення і уточнення пасивного словника, розширення мовної практики в процесі різних видів діяльності учнів;

б) формування фонематичного сприймання, умінь аналізувати звуковий склад слова, закріплення правильної вимови всіх звуків в процесі спілкування;

в) практичне засвоєння граматичної будови мови ( робота над розумінням і використанням різних граматичних форм), розвиток зв’язного мовлення;

г) систематично працювати над поліпшенням техніки читання і розуміння прочитаного, над попередженням помилок на письмі.

На протязі року проведено відкриті логопедичні заняття в 4 класі на тему: «Розрізнення свистячих приголосних на матеріалі усного та письмового мовлення в процесі закріплення відомостей про частину мови « Іменник»», логопедичне заняття в 5 х класах на тему:

  • « Розвиток зв’язного мовлення на лексичному матеріалі Пори року
  • « Весна». Загальношкільний позакласний захід на тему « Твій друг – книга»

На засіданнях методичного об’єднання вчителів початкових класів та

спеціальному семінарі ознайомлено колег з новинками літератури, в якій висвітлюються особливості загального і мовного розвитку учнів з обмеженими розумовими можливостями та дається наукове обґрунтування питань теорії і практики подолання і попередження вад мови у дітей шкільного віку.

Проведено доповіді і повідомлення на логопедичні теми:

  1. Доповідь на тему: « Розвиток зв’язного мовлення в учнів з особливими потребами на логопедичних заняттях»
  2. Доповідь на тему : « Логопедично – корекційна робота, направлена на подолання загального недорозвинення мовлення у дітей з обмеженими можливостями.»
  3. Доповідь на тему : « Корекція мовленнєвих вад дітей з особливими потребами на логопедичних заняттях».
  4. Доповідь на тему : «Удосконалення мовленнєвих умінь засобами театралізації».

На протязі року проведено бесіди з вихователями:

а) індивідуальні особливості мови дітей;

б) особливості мовного розвитку та логопатій у дітей з особливими потребами;

в) формування диференційованих рухів органів мовлення і правильної артикуляції

г) закріплення правильної звуковимови в учнів.

Проведено консультацію для вчителя музики на тему:" Використання логоритміки на музичних заняттях".

Проведено лекції, бесіди, консультації батькам дітей селищного дитячого садка:

а) створення умов для правильного мовного розвитку дітей у сім'ї;

б) Як говорить ваша дитина? Роль батьків у корекційній роботі.

в) Усунення вад звуковимови у дітей дошкільного віку.

На протязі року підвищила свій фаховий рівень. Опрацьовано тему: "Прояви стертих дезартрій і методи їх діагностики". Приймала активну участь у роботі шкільного та обласного методоб"єднань. Приймала участь у обласних логопедичних семінарах.

Працювала над поповненням логопедичного кабінету роздатковим та дидактичним матеріалами, наочними посібниками, методичною літературою. Виготовила:

а) індивідуальні папки для виховання фонетико - фонематичного сприймання в учнів;

б) виготовила і систематизувала дидактичний матеріал для поширення поглиблення словникового запасу;

в) сигнальні картки на всі букви.

Надруковано матеріали в періодичній пресі в розділі "Батьківський всеобуч" на теми: "Мова ваших дітей"; "Як говорить Ваша дитина".

Робота з батьками дітей

Надано консультації батькам дітей з шкіл селища, району з питань виховання, навчання корекції і лікування дітей з відхиленнями у розвитку, з порушеннями поведінки.

Ведеться консультування ,просвітницька діяльність батьків дітей (осіб, що їх замінюють) з шкіл селища, району з питань виховання, з питань соціальної адаптації та інтеграції у суспільство дітей з відхиленням в психофізичному розвитку, з порушеннями поведінки. Проведена робота з батьками, що мають дітей - інвалідів, які навчаються за індивідуальною програмою в напрямку корекції.

Проведено лекторії на базі закладу на тему: «Інклюзивна освіта. Шляхи її реалізації», «Як виховати дитину з розумовими вадами, Вчимось жити з дітьми».« Потреби підлітків про які потрібно знати дорослим ».» Емоційні розлади у дітей», «Як подолати шкідливі звички дитини.» Алкоголізм і наркоманія у підлітковому віці»,« Формування адекватної самооцінки у дітей з психічними вадами.», «Роль школи і сім’ї у соціальній адаптації дітей з особливими потребами.»

Проводиться роз'яснювальна та консультативна робота з батьками відповідно статусу школи.

Аналіз кількості дітей з порушенням психофізичного розвитку, основні тенденції (збільшення - зменшення в межах окремих видів порушень), рівень задоволення освітніх проблем дітей з особливостями ПФР, провідні труднощі, їх причини

Інформація Про кількість дітей з психофізичними вадами в розвитку

п/п Категорія дітей з вадами психофізичного розвитку Кількість дітей з ПФР
1 2 3
З порушенням зору, всього:
у т.ч. сліпі
у т.ч. слабо зорі
2 З порушенням слуху, всього:
у т.ч. глухі
у. т.ч. слабочуючі
Сліпоглухі
3 З порушенням опорно – рухового апарату всього:
у т.ч. себе обслуговують
у. т. ч. себе не обслуговують
4 З порушеннями мовлення, всього:
у т. ч. з раннім дитячим аутизмом
5 Із неврологічними захворюваннями
Із ЗПР
6 Із розумовою відсталістю, всього: 125
у т.ч. легкою 117
у т. ч. помірною 8
у т.ч. важкою
у т.ч. глибокою
Психолого – педагогічна і медична просвіта, зв’язки з громадськістю, батьківськимиасоціаціями, психологічною службою.

Шкільна ПМПК тісно співпрацює з психіатром районної лікарні, із службою в справах неповнолітніх, з районною ПМПК, ПМПК Петрівського району. Лікар школи проводить медичну просвіту серед учнів.

Науково - методичне забезпечення шкільних ПМПК (підписка на спеціальні видання, спеціальна література та наочність, методики).

Для роботи використовується такі видання: журнал "Дефектологія", журнал " Дефектолог", "Практичний психолог", методичні посібники для обстеження дітей.

Інформація про спеціальні загальноосвітні школи (школи-інтернати), загальноосвітні санаторні школи (школи-інтернати) для дітей з психоневрологічними захворюваннями, дошкільні навчальні заклади компенсуючого типу (спеціальні), будинки дитини, дитячі будинки-інтернати соціального захисту ІІ-ІУ профілів, логопедичні пункти дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів, реабілітаційні центри

п/п Тип соціального загальноосвітнього закладу Адреса Керівник Контактний телефон
1 2 3 4 5
1 Для слабозорих
2 Для глухих
3 Для слабочуючих
4 Для дітей з порушеннями опорно рухового апарату
5 Для дітей із ЗПР
6 Для дітей із розумовою відсталістю легкою; смт. Нова Прага вул. Тітаренка 24 Олександрійський район Кіровоградська область Заєць С.В. (05235) 6 – 12 - 06
7 Помірною( ІІ профіль)
8 Важкою ( ІІІ профіль); глибокою ( ІV профіль)
9 Логопедичні пункти
Кiлькiсть переглядiв: 723

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.